Avatar billede frankeman Nybegynder
16. februar 2002 - 13:25 Der er 3 kommentarer

køre en webserver bag winroute

Jeg kører winroute lite på en afdanket amd k6-2 med win98.

Jeg kan godt spille cs og køre icq etc.

Men min webserver på min win2k kan man åbenbart ikke tilgå udefra ??

Jeg har mappet port 80 i winroute så den peger på min win2k...  Men det virker stadig ikke !!!

En lille test med hyperterminal fra min win2k maksinen gav ingen resultat hvis jeg prøvede med win98 maskinens ip..

Nogle som har nogle forslag ?

PS: Hardware konfig. er teledk adslmodem og ethernet netkort i min win98.
Avatar billede karlslund Nybegynder
16. februar 2002 - 16:02 #1
Jeg formoder at din Win2K har de rigtige routingtabeller sat op? Dvs. din WinRoute-maskine som default gateway.

Så Win2K maskinen kan gå på nettet og surfe ud.

Fra din anden maskine (WinRoute) maskinen, kan du via browseren se hjemmesiden på Win2K maskinen via http://<internt-ip-nr>
Avatar billede frankeman Nybegynder
16. februar 2002 - 16:10 #2
Ja winroute ip står som default gateway på min win2k maksine, som også virker fint, bortset fra lige netop dette her.

Og ja fra min winroute kan jeg godt se htm siden på win2k maksinen, så den del er ok
Avatar billede karlslund Nybegynder
16. februar 2002 - 22:39 #3
Nej, så ved jeg det ikke.

Men hvorfor ikke vende det om, og lade Windows 2000 maskinen køre ICS for de andre maskiner? Så behøver du ikke WinRoute ...