Avatar billede bastian1989 Nybegynder
16. februar 2002 - 10:39 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Problemer med IE's startside.

Okay...

Jeg må havde kommet til at downloade et eller andet skidt eller noget i den retning... (og nej, det er ikke fra en eller anden pornoside!) Så hver gang at jeg genstarter IE så ændres min startside til http://weesnich.de.vu og Microsoft Internet Explorer bliver ændret til Microsuxxxxxx Internet Explorer.

Hvordan får jeg fjernet denne lille irriterende "tingest" der automatisk ændrer min startside???
Avatar billede rs2000 Nybegynder
16. februar 2002 - 11:22 #1
Har du været oppe i "Funktioner" og der efter "internet indstillinger" og ændre din startside til det du vil have?
Avatar billede bastian1989 Nybegynder
16. februar 2002 - 11:24 #2
Ja, det gør jeg næsten hver gang jeg genstarter IE men "skidtet" ændrer de n tilbage igen!
Avatar billede rs2000 Nybegynder
16. februar 2002 - 11:28 #3
bruger du ME eller nyere?
Avatar billede bastian1989 Nybegynder
16. februar 2002 - 11:53 #4
Nej 98...
Avatar billede kapla Nybegynder
17. februar 2002 - 01:54 #5
Avatar billede bastian1989 Nybegynder
17. februar 2002 - 10:08 #6
Niks ingen af delene virker... :(
Avatar billede sukos Juniormester
17. februar 2002 - 10:12 #7
Har du prøvet at vælge en blank side som startside?
Og derefter slette alle midlertidige filer+cookies.

og ellers er der jo regedit.
Her angives også hvad som er startside.
Avatar billede bastian1989 Nybegynder
17. februar 2002 - 14:45 #8
hmmm ja...
Men da jeg prøver det som du skriver så opdager jeg at min startside faktisk ændre sig selv ca. hver 20 sek. eller når jeg åbner f.eks. notesblok... "Tror jeg"...
Avatar billede bastian1989 Nybegynder
17. februar 2002 - 14:47 #9
har også prøvet at slette midlertidige filer+cookies og ændret en hel masse ting i reg. kig evt. på kapla0's link... ("hehe")
Avatar billede bastian1989 Nybegynder
17. februar 2002 - 14:52 #10
Det er som om at jeg har et eller andet program åbent der hele tiden ændrer min startside... Men det har jeg ikke... Har prøvet at lukke alle undtagen Explorer, men det hjælper ikke... :(
Avatar billede kapla Nybegynder
17. februar 2002 - 21:06 #11
Avatar billede bastian1989 Nybegynder
18. februar 2002 - 21:01 #12
Niks virker heller ikke... :((
Men vil du/i ikke give mig ret i at det må være et eller andet lille program der skjuler sig i windows og ændre den hele tiden???
Avatar billede kapla Nybegynder
18. februar 2002 - 21:04 #13
Det er meget mulig, prøv at hente Ad-Aware og skanne din pc. http://www.lsfileserv.com/index.html
Avatar billede bastian1989 Nybegynder
19. februar 2002 - 16:47 #14
Det havde jeg allerede gjort i forvejen... Nu vi snakker om Ad-Aware så sletter jeg hele tiden noget der hedder Cydoor men det kommer hele tiden igen... Hvorfor? Det kom også hele tiden igen på min gamle PC.
Avatar billede zenoerd Nybegynder
19. februar 2002 - 22:59 #15
Jeg har IE6, WinMe og har haft lige nöjagtig det samme problem. Pröv at gå in i REGEDIT og find den her adresse: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main
Et sted står der Start Page og Start side. Der står adressen du er nödt til at aendre.
Avatar billede zenoerd Nybegynder
19. februar 2002 - 23:04 #16
En anden mulighed kunne vaere at der ligger noget i Autostart. Gå in i Start, Kör og skriv MSconfig. Under Autostart kan du måske finde et eller andet der starter det der "skidt".
Avatar billede bastian1989 Nybegynder
20. februar 2002 - 07:45 #17
Niks, det første du skrev virker ikke... Den ændre sig bare tilbage igen. Nr. 2 har jeg prøvet... Det står i det link kapla0 gav mig.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
28. februar 2002 - 14:35 #18
www.housecall.antivirus.com

kør en online scan!
Avatar billede bastian1989 Nybegynder
01. marts 2002 - 11:58 #19
bundgaard>>Det har jeg allerede gjort 3 gange...
Avatar billede bastian1989 Nybegynder
14. juli 2002 - 20:07 #20
Ingen løsning...
Avatar billede faetterbr Nybegynder
14. marts 2003 - 12:16 #21
Prøv denne her: http://www.eksperten.dk/spm/158177

Den virkede for mig på samme problem, blot med en anden side og tmp-filen hed lidt noget andet.

Start MSconfig vælg fanebladet start og led efter en reference til en tmp-fil og regedit.