Avatar billede trykkeren21 Nybegynder
16. februar 2002 - 00:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Copyright på billeder

er der nogle der kan hjelpe mig, jeg er ved at lave en erotisk hjemmeside, og skal nu bruge erotiske billeder, er der nogle der er gratis eller lovlige, hvad siger lovgivningen?  er det noget man kan købe?

Hilsen
Brian Henriksen
Avatar billede fomse Nybegynder
16. februar 2002 - 00:37 #1
Kan man ikke bare tage dem fra en af de utallige andre sider af den slags...........Med så mange om budet kan det da umuligt opdages:-)
Avatar billede trykkeren21 Nybegynder
16. februar 2002 - 00:48 #2
Hmmm, det tror jeg ikke , hvad nu hvis man blev opdaget,, jeg vil ikke lave noget ulovligt!
Avatar billede klatten Nybegynder
16. februar 2002 - 00:49 #3
Der er ganske rigtigt ophavsret på billeder, der ligger på nettet (som du nok selv ved, idet du vælger den overskrift).
Skal du gøre som fomse foreslår, så må du kun tage billeder, hvor der er givet udtryk for, at det er public domain! ...men du må ikke tjene penge på dem!
Vil du tjene penge på dit site, så må du selv i gang med kameraet eller ligefrem købe rettigheden til at benytte billederne!

Tager du bare noget, så er det faktisk i strid med loven! Materialer der ligger på Nettet er nemlig beskyttet af samme ophavsretslov som bøger, der står på biblioteket! Det er faktisk også i strid med loven f.eks. at kopiere designet fra Eksperten også selvom der ikke står "Copyright" nogen steder!

Jeg er dog overbevist om, at der findes ca 50 mio sider på Nettet der bryder loven, så hvad du gør er jo op til din samvittighed! Når du bliver taget i at have stjålet, får du nok bare en henvendelse en fra en advokat, der vil true dig med død og helvede :) ...og så må man jo fjerne indholdet igen!
Et eksempel derpå er jo alle de sider, der omhandlede den første BigBrother.
Avatar billede klatten Nybegynder
16. februar 2002 - 00:54 #4
Avatar billede trykkeren21 Nybegynder
16. februar 2002 - 01:03 #5
tak (klatten)

Men hvor køber jeg saa erotiske billeder?  kender i nogle hjemmesider?
Avatar billede klatten Nybegynder
16. februar 2002 - 01:09 #6
Der kan jeg desværre ikke hjælpe dig...ikke lige mit område :)

...måske www.playboy.com ?
...måske fra en fotograf? Søg på www.google.com efter 'photographer erotic' eller noget lignende!
Avatar billede klatten Nybegynder
16. februar 2002 - 01:54 #7
tak for point...og held og lykke med projektet!