Avatar billede Hardy Hyldgaard Praktikant
19. maj 2000 - 21:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

fejlmeddelelse

Jeg får ofte fejlmeddelelsen:
Der opstod en alvorlig undtagelse OE ved24xbff9dba7,. programmet vil blive lukket,
Hvorfor gør jeg det og hvordan afhjælper jeg det ?
Avatar billede driis Nybegynder
19. maj 2000 - 23:17 #1
Er det altid den samme adresse (24xbff9dba7), som står i fejlmeddelelsen? Er det altid mens et bestemt program kører, eller sker det hele tiden?

Fejlen tyder på fejl i RAM eller CPU. Fejlen kan dog også opstå, selvom der ikke er fejl i hardwaren. Eksempelvis kan nogle spil give en sådan fejl, hvis der er brugt forkerte drivere, etc.
Avatar billede Hardy Hyldgaard Praktikant
20. maj 2000 - 09:42 #2
Nej, det et ikke altid den samme fejjlmedd. og det er ALTID, når jeg er ved at lukke ned......altså efter jeg har trykke start,luk, luk computeren
Avatar billede mpj Nybegynder
20. maj 2000 - 11:07 #3
Altså min harddisk var ved at gå i stykker på et tidsspunk og da fik jeg også sådan en i hovedet ret tit!
Men en anden gang fik jeg den hver gang at jeg startede op... (lige når windows-lyden var færdig)
Men så (af andre grunde) geninstallerede jeg windows og så var den væk...
den med hardisken, fik jeg ny harddisk og så gik det over...(Min harddisk  var gået i stykker)
Avatar billede Hardy Hyldgaard Praktikant
20. maj 2000 - 12:53 #4
Muligheden foreligger.....dog skal det så have noget med at gøre jeg har lagt win95 på min pc og derefter opdateret til win98......jag vil så afinstallerer hele lortet og så ligge 95 ind igen...og derefter vende tilbage  med svar om det virkede
Avatar billede driis Nybegynder
20. maj 2000 - 15:40 #5
God idé - det er faktisk altid en god idé at geninstallere Win, når der er noget, der ikke virker. Som mpj skriver, kan det også forekomme, hvis der er fejl på disken, så du kunne også prøve at køre ScanDisk med fuld overfladeskanning på alle drev.
Avatar billede codpiece Nybegynder
20. maj 2000 - 18:10 #6
Fejl 0E kan betyde hvad som helst. Inden du formatterer din maskine kunne du prøve at hente RegClean fra M$'s hjemmesider. Det rydder op i din registry database og hjælper ofte på 0E problemer.

Læs her: http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q147/7/69.asp
Download her: http://support.microsoft.com/support/downloads/dp3049.asp

// codpiece
Avatar billede Hardy Hyldgaard Praktikant
25. maj 2000 - 08:16 #7
MANGE TAK...DET VAR VIST DET DER SKULLE TIL........