Avatar billede sting Nybegynder
15. februar 2002 - 19:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

LAngsomt netværk

Jeg har et neværk mellem en windows 98 og en windows 2000. Problemet er at det kører meget langsomt fra windows 2000 maskinen hvorimod det kører hurtigt fra Windows 98 maskinen. Er der nogen der måtte have et bud på en løsning.

Avatar billede riversen Nybegynder
15. februar 2002 - 19:50 #1
definer kører langsom? overførselshastigheden af filer skulle gerne være den samme uanset hvorfra...andet lyder lidt ulogisk
Avatar billede sting Nybegynder
15. februar 2002 - 19:55 #2
F.eks. når jeg gå ind i stifinder og vil se hele netværket tager det en krig.
Avatar billede riversen Nybegynder
15. februar 2002 - 19:58 #3
et kedeligt svar men sådan er det med w2k. Noget med den måde den søger på. Hvis du vil ha' et mere nøjagtigt svar, må du jo afvise ;-)
Avatar billede hub Nybegynder
15. februar 2002 - 20:22 #4
Problemet er, at 2000 undersøger om der ligger opgaver og venter på afvikling i 98 maskinen.

Du skal editere i registreringsdatabasen således:
Åbn regedit (start-kør) på 2000
Gå til

HKEY_LOCAL_MACHINE
Key: Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer
\RemoteComputer\NameSpace
SubKey: {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}

H-klik denne værdi og slet den.