Avatar billede viper22 Nybegynder
15. februar 2002 - 19:16 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

3ds max 4.d 'render' virus?

hjæææælp  jeg har haft  installeret en ulovlig version af max 4.2  (jeg gør det aldrig mere) på min maskine på arbejde. den er afinstalleret igen men ind imellem dukker der et lille 'render' ikon op på proces linien og når jeg prøver at lukke det skal jeg i task manager for at kunne afbryde 'det'  . Hjææælp, har jeg fået et eller andet ind af bagdøret??? hvordan kommer jeg af med det igen. At  formattere og reinstallere systemet er ikke en mulighed da kun vores admin. kan gøre det.
Hvordan får jeg identificeret og renset 'tingen' ud igen??  hjææælp jeg vil nødig være skyld i server nedbrud og få en fyreseddel.. ulovlige programmer- aldrig mere.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
15. februar 2002 - 19:24 #1
det er MÅSKE ikke lige det smarteste at gøre på arbejdet :))
sådan noget kan man gøre derhjemme :)
Avatar billede viper22 Nybegynder
15. februar 2002 - 19:28 #2
så sandt så sandt  suk  :/
Avatar billede fcs Novice
15. februar 2002 - 22:36 #3
Scan din maskine online med www.pandasoftware.com eller http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp

Disse to scannere er de bedste online og de finder med 99% sikkerhed en virus (hvis den er der). Hvis de finder en, men ikke kan fjerne den, så skriv navnet herinde og så skal jeg nok finde en metode til at fjerne den på ;-)
Avatar billede viper22 Nybegynder
15. februar 2002 - 23:21 #4
jeg har scannet med 'vores' virus scanner med de nyeste opdateringer.. det kan være jeg er helt gal på den ,,men sidst 'den viste sig og jeg prøvede at lukke 'render' vinduet gav den beskeden ' ''use ARX unload command to end''  hva dælen går det ud på? måske er det ikke en virus men ??..hva?
Avatar billede 2-maz Nybegynder
15. februar 2002 - 23:24 #5
Sær tid at være på arbejdet!
Avatar billede fcs Novice
16. februar 2002 - 10:36 #6
Har du afinstalleret programmet?? Hvis nej, så gør lige det
Avatar billede viper22 Nybegynder
16. februar 2002 - 15:42 #7
det er afinstalleret
Avatar billede fcs Novice
16. februar 2002 - 16:00 #8
Hvad er det for en scanner I har installeret??
Avatar billede perhaps Nybegynder
17. februar 2002 - 05:19 #9
Alternativt svar: Hvorfor ikke bede din admin om at formatere pc'en? Du kan jo sige at den kører ustabilt eller lign.
Avatar billede frido Nybegynder
18. februar 2002 - 01:40 #10
Det kan være der er installeret netværksrenderer der så ikke kan finde 3D Studio MAX - hvad med at gå ind i "tilføj/fjern programmer" og se på om der er kommet noget nyt som ikke skal være der.... Fjern det (kun hvis du er helt sikker) - og så håb på at det kører :)
Ellers må du snakke med sysadmin og "bestikke" ham, hehe ;) Held og lykke!

/Frido
Avatar billede fet321 Nybegynder
21. februar 2002 - 19:20 #11
Vil bare lige sige at det ikke er en virus.
ARX-et-eller-andet findes også i Autocad.
Så det er noget du ikke har fået afinstalleret fra 3ds.
Avatar billede viper22 Nybegynder
06. februar 2003 - 09:56 #12
tak for rådene

jeg har glemt jer for en stund sorry
jeg vil gerne give fet321 og frido lidt points så kan i ikke oprette svar i stedet for kommentarer?

igen tak for opmærksomheden og undskyld jeg har glemt jer så længe
Avatar billede viper22 Nybegynder
06. februar 2003 - 09:57 #13
og fcs får selvfølgelig også points
Avatar billede frido Nybegynder
06. februar 2003 - 10:38 #14
svar her :)

/Frido
Avatar billede fcs Novice
06. februar 2003 - 21:33 #15
Jamen, så takker jeg da - fik du egentlig løst problemet?