Avatar billede nisju Nybegynder
15. februar 2002 - 14:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

OverClokning ?

Nogen der kender et lille fikst program, der gør det muligt at cloke sin processor fra windows ??
jeg kan ik fra biosen, og jeg gider ik til at ligge og rode med diverse jumpere !!
Avatar billede kf Nybegynder
15. februar 2002 - 14:43 #1
Det findes der vist ikke rigtigt
Avatar billede t_holst Nybegynder
15. februar 2002 - 14:49 #2
Hvis du ikke kan overclocke inde fra biosen, kan man heller overclocke fra windows.
Avatar billede frido Nybegynder
15. februar 2002 - 16:28 #3
Jo det kan man godt! Jeg har et program her, det lægger jeg op på min hjemmeside, så du kan hente det.
Kan ikke lige huske navnet på programmet - men det lægger jeg op så snart jeg har fundet ud af det. Vender tilbage med nyt snart :)
Avatar billede dgj Nybegynder
18. februar 2002 - 14:02 #4
Hvilket bundkort har du ?
Avatar billede frido Nybegynder
18. februar 2002 - 14:55 #5
Jeg har nu et Abit KT7A (KT133A chipset) med en Tbird 1333MHz.

Det overclockingstool jeg brugte før, var på et Abit BX6-2 med en P3-500 CPU, og det virkede fint. Det tool gør dig i stand til at ændre på FSB og dermed få flere MHZ uden at skulle rode i BIOS'en.

Jeg skal nok prøve det på det her system, jeg har ikke fundet det endnu, jeg kan nemlig ikke huske navnet på programmet, men det var et nyttigt værktøj :)

/Frido
Avatar billede nisju Nybegynder
25. februar 2002 - 00:04 #6
tak frido !! du får pointne ligeså snart jeg får programmet (-:
hvad hedder din hjemmeside ???
Nisju
Avatar billede nisju Nybegynder
28. februar 2002 - 22:34 #7
nå men så tager jeg selv pointne
Avatar billede frido Nybegynder
04. marts 2002 - 09:46 #8
Hey nisju - er lige kommet hjem fra skiferie, derfor har jeg ikke svaret. Har fået fat på programmet, endda i en nyere version end jeg har, så det passer jo fint. Har smidt det op på min hjemmeside, der ligger her: www.aub.dk/~frido/OCtools - så håber jeg du kan få det til at spille :)

/Frido
Avatar billede nisju Nybegynder
07. marts 2002 - 15:40 #9
ok...jeg har oprettet et nyt spøgsmål omkring overcloking....bare skriv et eller andet der så får du pointne !!