Avatar billede smed Nybegynder
15. februar 2002 - 10:32 Der er 12 kommentarer

Win XP opdatering

Hej!
Jeg har anskaffet Windows XP Professional. Nu er mit spørgsmål så om jeg bare kan lægge den oven i min eksisterende Windows 98, og så derfra køre problemfrit videre med XP'eren, eller er det klogest at fjerne 98'eren først?
Det er jo også et spørgsmål om det giver problemer med diverse drivere.
Avatar billede deacon Nybegynder
15. februar 2002 - 10:34 #1
Du installerer bare oven i dit gamle Windows, det gjorde jeg!
Avatar billede alapalooza Nybegynder
15. februar 2002 - 10:36 #2
Det er nok det smarteste at fjerne win98 først. Det kommer nok til at give mindst problemer. Men så bliver du nød til at geninstallere diverse programmer som du have i win98.
Avatar billede dtlje Nybegynder
15. februar 2002 - 10:37 #3
hey. Det jeg ville gøre var at sige når du starter med at installere XP`eren, at du kun vil kører med XP. Det skulle den selv komme op med når du sætter XP- cd rom`en i. Du skal være opmærksom på, at der skal hentes nye drivere på nettet under alle omstændigheder, for at de kommer til at kører. Når du har sat cd - rom`en i kan du også lige først kører en rapport, hvori den finder ud af hvad for nogle programmer der vil være problemer med. Det gjorde jeg og afinstallered også dem som den foreslog, for derefter at installere dem igen.
Avatar billede isl19960 Nybegynder
15. februar 2002 - 10:40 #4
Der er ingen problemer i at opgradere sin 98 i de fleste tilfælde...

Mht. driver er det ikke sikkert at du skal hente yderligere drivere... jeg skulle ikke hente een eneste... alt kørte bare som smurt... :)

Det kommer an på om du har noget meget specielt hardware.
Avatar billede resten Nybegynder
15. februar 2002 - 11:00 #5
Du må ikke opdater din win 98 med win xp!!!!!!
Eller det må du godt men du skal regne med at du vil få en masse problemer med din xp da den er meget sart hva det angår.
Og driverne dem skal du ikke være nervøs for dem skal win xp nok selv finde når bare du lægger den ind på en ren HD og det må du love mig du gør alt andet vil være selvmord af din xp.
Avatar billede isl19960 Nybegynder
15. februar 2002 - 11:29 #6
resten -> jeg kender mange der har opgraderet, både fra win98 og fra win2000. Og der har absolut ingen problemer været.
Det er seføli op til smed selv, men vi kan jo kun fortælle om vores egne erfaringer.... :)
Avatar billede resten Nybegynder
15. februar 2002 - 11:33 #7
Ja og hvis man kun har kørt med en opdatering så ved men ikke hvordan en clean indstalation den kører.
En opgardering er noget Bill gates har opfundet i vrede.
Avatar billede isl19960 Nybegynder
15. februar 2002 - 11:42 #8
resten -> he he - har nu også selv prøvet en clean-install
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. februar 2002 - 11:48 #9
Jeg kan ikke se hvorfor man skal installere oveni et eksisterende OS, MEDMINDRE man har grund til det, f.eks. for at undgå geninstallering af programmer.
En Clean installering er at foretrække!
Avatar billede pwn Forsker
15. februar 2002 - 12:34 #10
Selv med en ren installation (som klart skal anbefales), kan der opstå problemer. XP virker rimelig sart over for "ikke-godkendte" programmer og drivere. Så afprøv systemet mellem hver tilføjelse så evt. fejl kan isoleres.
Husk muligheden for at "fortryde" installationer: Start --> Programmer --> Tilbehør --> Systemværktøj --> Systemrestore
Avatar billede resten Nybegynder
03. marts 2002 - 13:02 #11
smed er det ikke på tide du lukker dette spørgsmål ?????
Avatar billede dtlje Nybegynder
01. september 2011 - 20:27 #12
lukke spørgsmålet