Avatar billede btp Nybegynder
15. februar 2002 - 10:22 Der er 20 kommentarer

Dell Logo

Hvordan fjerner jeg Dell´s bios logo. og eller ændre det til mit eget
Avatar billede delwin Nybegynder
15. februar 2002 - 10:24 #1
hvilken bios sidder der i dells maskiner.. hvis det er en award bios er det ikke det store problem at skifte..
Avatar billede zeus19 Nybegynder
15. februar 2002 - 10:24 #2
er lige med på en kigger.
Avatar billede zeus19 Nybegynder
15. februar 2002 - 10:26 #3
Det er dell´s egen bios menner jeg, der står ikke andre navne hvertfald.
Avatar billede jones_net Nybegynder
15. februar 2002 - 10:27 #4
Du skal i BIOS finde et eller andet sted, hvor der står noget med at vise Logo under opstart - Det er forskelligt hvor det står, så du må prøve dig frem...

/J
Avatar billede zeus19 Nybegynder
15. februar 2002 - 10:29 #5
JAJA men hvordan ændre jeg det?? du får sku ikke 200 point for det svar. 10 point = deativere logo , 200 point = ændre logo
Avatar billede zeus19 Nybegynder
15. februar 2002 - 10:30 #6
deaktivere = silent boot i bios det ved vi godt men ændre det til hvores eget ved vi ikke hvordan.
Avatar billede jones_net Nybegynder
15. februar 2002 - 10:42 #7
Citat: "Hvordan fjerner jeg Dell´s bios logo"

Og det var det jeg svarede på!!

Så må du være lidt mere klar i din formulering, hvis det ikke er det du mener...

Og nej, jeg ville ikke score 200 på den konto, men hvis jeg begynder at skrive for mange point osv. så går der 3 pikosekunder inden der dukker 8 mand op og brokker sig over alt muligt...

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
15. februar 2002 - 10:44 #8
btw. Jeg er ikke sikker på, at du kan ændre det, da det ligger i BIOS'en...
Så med mindre du kan programmere din egen BIOS tror jeg at du får et problem...

Men du kan evt. ændre WIN logoet i 95/98 - men det kender I sikkert godt??

/J
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2002 - 10:44 #9
zeus19 = btp ? Kom med en god forklaring!
Avatar billede btp Nybegynder
15. februar 2002 - 10:45 #10
Yep det gør jeg da.....

/BTP
Avatar billede delwin Nybegynder
15. februar 2002 - 10:51 #11
Så vidt jeg kan finde ud af, er det en pheonix bios.. de er ikke helt så nemme at arbejde med
Avatar billede zeus19 Nybegynder
15. februar 2002 - 10:51 #12
btp og zeus19 arbejder samme sted i samme virksomhed.
Avatar billede zeus19 Nybegynder
15. februar 2002 - 10:53 #13
Jones_net >> Der må være en muglighed for at modificere en bios, måske et lille tool eller noget.
Avatar billede zeus19 Nybegynder
15. februar 2002 - 11:29 #14
phonix rom bios plus  ver. 1.10 a01 det er denne bios version
Avatar billede jones_net Nybegynder
15. februar 2002 - 11:47 #15
Har aldrig hørt om at man kan ændre sin BIOS uden af opgradere med en standard BIOS fra mobo producenten...

Det kan være der findes en lille stump kode til det, men jeg kender den desværre ikke:-(

Held og lykke:-)

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
27. februar 2002 - 14:26 #16
Surfede lige på casemods, og fandt dette:
"BIOS Mods where the BIOS logo (the EPA logo) is changed to a custom logo.  This logo appears as a BIOS logo when the computer is booted.  To modify your BIOS, you create a simple bitmap,  then process by a shareware program,  patch the new logo into a flash BIOS upgrade, then flash the BIOS.  After this is done, every time you boot your computer, you'll see your new custom BIOS screen instead of the EPA "green PC" logo."

Fundet på http://www.7volts.com/casemods.htm#Glass%20Windows 75% nede ad siden...

Så skal du bare finde programmet... Måske kan du søge på www.google.com efter "logo mods"??

/J
Avatar billede btp Nybegynder
29. august 2002 - 15:46 #17
det er ikke det jeg søger
Avatar billede btp Nybegynder
29. august 2002 - 15:47 #18
jeg har fundet det til dell´s bærebar pcér

/btp
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. august 2002 - 15:55 #19
btp => link?
jeg kunne godt bruge det til min Inspiron 8100 ;o)
Avatar billede btp Nybegynder
30. august 2002 - 13:58 #20
Du kan finde det på www.dell.dk