Avatar billede charlie2000 Nybegynder
15. februar 2002 - 00:38 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

afrunde kanter

hvordan afrunder man kanter på en almindelig box som er lavet????

jeg bruger 3DS MAX R4

plz help me!!!!!
Avatar billede virus Nybegynder
15. februar 2002 - 03:57 #1
Læs manualen hvis du har denne
Avatar billede zerohero Nybegynder
15. februar 2002 - 18:06 #2
hmmm... hvis vi snakker om en kasse kan du selvfølig bare bruge en softbox ellers smid en mesh-smooth på dit objekt!

ZeroHero
Avatar billede charlie2000 Nybegynder
16. februar 2002 - 16:35 #3
mesh-smooth er for meget, det skal  bare være en lille afrundet kant.
Avatar billede zerohero Nybegynder
16. februar 2002 - 17:07 #4
så prøv at højre-klikke på din box og vælg: Convert to editble mesh
På din Modfier panel tryk Polygon under SubObject vælg en af siderne på din box og extrude den og dernæst bevel den. Det gør du på alle siderne og du har nu en box med runde kanter...

ZeroHero
Avatar billede inquisitor Nybegynder
19. februar 2002 - 21:23 #5
Prøv:
højre-klikke på dit objekt og vælg 'Convert to editable mesh'
Vælg 'Edge' som subobject level. Vælg alle dine kanter(hvis du trykker på F4 er det nemmere at se kanterne) find 'Chamfer' i Modify panelet og sæt den til 1 og klik på chamfer knappen. Tast 0,4 ind igen og klik på chamfer knappen igen.
Nu er den lidt rund, men ser stadig lidt kantet ud.
skift til Polygon sub-object level og marker alle polygoner.
Kik i modify panelet og find 'Smoothing groups' klik på et af tallene. Så skulle den være hjemme.

- Inquisitor