Avatar billede cottontail Nybegynder
19. maj 2000 - 11:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Touchpad og mus konflikt

Jeg har tilsluttet både en logitech Mouseman Wheel USB og et Acer keyboard med indbygget touchpad. Er der en måde hvorpå man kan få begge til at fungere optimalt, dvs. så alle funktioner på begge enheder kan bruges? Lige nu kan jeg kun få mit touchpad til at virke optimalt, hvis jeg ikke installerer den fulde Logitech software - og dermed kan jeg ikke gøre brug af alle musens taster!
Avatar billede krusell Nybegynder
19. maj 2000 - 16:08 #1
Prøav at kigge under evt. konflikter på dam og irq og se om du ikke kan indstille dem selv.
Avatar billede cottontail Nybegynder
19. maj 2000 - 16:15 #2
Det er ikke der, problemet ligger. Jeg kan fint bruge de to enheder på samme tid, blot med undtagelse af visse funktioner på musen. Når jeg går ind på indstillinger for mus kan jeg kun se indstillingerne for den ene enhed. Måske det ikke er muligt overhovedet at fååå fuldt udbytte af begge på een gang.
Avatar billede krusell Nybegynder
19. maj 2000 - 18:05 #3
Det ved jeg så ikke desværre, men held og lykke med det.
Hvilke funktioner er det?
Avatar billede cottontail Nybegynder
19. maj 2000 - 18:12 #4
Det drejer sig om programmering af to knapper på musen (den midterste og den til tommelfingeren) samt programmering af andre funktioner som fx scroll speed til hjulet.
Avatar billede chrlyck Nybegynder
29. maj 2000 - 10:27 #5
Virker de to knapper da når du kun har musen installeret?

Er du i et "kleine" netværk ode was?
Avatar billede chrlyck Nybegynder
29. maj 2000 - 10:29 #6
Ups! ode(r) was?
Avatar billede cottontail Nybegynder
29. maj 2000 - 10:31 #7
Musen virker perfekt hvis jeg ikke installerer drivere til mit touchpad, men så virker touchpaddet ikke særligt godt - kan ikke indstille hastighed osv.

om jeg er i et lille netværk??
Avatar billede chrlyck Nybegynder
29. maj 2000 - 19:57 #8
JA! Er du i netværk... Er der netværkskort i pc'en, er der installeret netværk, er den "bundet" sammen med en anden pc, kan du spille multiplayer mod en anden pc i huset...

Er du med?
Avatar billede cottontail Nybegynder
29. maj 2000 - 21:04 #9
Jeps jeg er med, vidste bare ikke lige hvad du mente med dit 'kleine' netværk...

Ja jeg er i netværk på kollegiet.
Avatar billede chrlyck Nybegynder
29. maj 2000 - 22:08 #10
Er den computer du bruger til begge musene tilsluttet et netværk?

For hvis den er, er der slet ikke nogen mulighed for at du kan få det til at virke, hvis du nærlæser din brugsanvisning så står der et eller andet sted med meget småt (så man ikke ser det inden man køber musen vel at mærke IKKE keyboardet) at det med sådan nogle "muse" kan give problemer. Jeg har det samme med min microsoft, der står ingen steder noget med hvorfor det er sådan men jeg lever uden mit scrollhjul...

Det skal lige nævnes at hvis du så går ud og køber de to nyeste microsoft (trådløs el. den med det der kamera (du ved den røde)) så virker det med meget stor sikkerhed!

Det er selvfølgelig smartest hvis du lige får dig en laaaang snak med en eller anden i butikken inden du køber for at sikre dig at du kan komme tilbage og få det byttet HVIS den nu ikke skulle virke...

Hvis dette ikke besvarer dit spørgsmål bedes du lige skrive hvilket styresystem du bruger? (95, 98, 2000, osv.)
Avatar billede cottontail Nybegynder
29. maj 2000 - 22:13 #11
Øv, det var ærgeligt. Ikke fordi det er den store katastrofe, men det vill ehave været rart, hvis alt havde virket efter hensigten.

Men tak for hjælpen! :)