Avatar billede qaybdiid Nybegynder
14. februar 2002 - 22:43 Der er 6 kommentarer

Et par Flash spm fra en Newbie

Hey...

Jeg har et små problemos med en lille menu, jeg har lavet i Flash (5):  <> http://said.bravepages.com <>

[1]  Menuen er, som I kan se lille i forhold til
    skærmen, jeg har ændret "Movie
    properties/Dimentions" til f.eks 800x600, men
    alt andet end netop menuen bliver større.

[2] Under alle menuer ligger den samme
    undermenu.. Hvor har jeg lavet fejl??

[3] Jeg har oss laven en intro til menuen.. Hvordan
    kan jeg  forbinde de to..Når introen er færdig skal
    menuen dukke op...

Gracias amigos

Avatar billede lingoman Nybegynder
14. februar 2002 - 22:58 #1
Jeg kan da ikke se nogen undermenu...
Vil du have at den skal skalere op/ned til browser vinduets bredde?
Er din intro en preloader eller en selvstændig film som skal kunne ses uanset brugerens båndbredde ?

Du må meget gerne forklare lidt nærmere...
mvh geo
Avatar billede qaybdiid Nybegynder
14. februar 2002 - 23:15 #2
Det der hedder "Indhold" er en undermenu, der skulle skifte,og "indhold 1#2#3#4" osv,  skulle fremkomme..  men øhhh
Ja, netop...Menuens opløsning skal være større.

Brugerens båndbredde er underordnet fordi Menuen er indtilvidere ikke tiltænkt Online-brug.. Men hvad er forskellen mlm em Preloader og en selvst film???
Avatar billede lingoman Nybegynder
14. februar 2002 - 23:38 #3
Jeg starter med det sidste spørgsmål

en preloader skal blot vise noget nyttigt mens brugeren venter på den tunge hovedfilm så de ikke mister interessen. Derfor må den godt afbrydes så snart hovedfilmen er loaded ind.

[3]En selvstændig film SKAL vises i dens fulde længde og resten kommer først når din Intro er helt færdig. Hvis dette er tilfældet kan du linke din Intro til menufilmen ved at give en load instruks i sidste frame af Introen

//frame action i sidste frame
getURL("dinMenuFilm.swf");

Introen vil hermed blive erstattet af menufilmen.

[1]Du kan indstille hvordan din Flash film skal tage sig ud i Publish settings. Hvis den skal fylde browser vinduet

File>>Publish Settings>> HTML faneblad >> Dimensions >>
Vælg Percent >> 100 %

[2] Hvorfor udermenuen ikke virker ved jeg ikke med mindre jeg ser hvordan du har opbygget filmen. Jeg går snart i seng men du skal være velkommen til at sende mig din fla hvis det kan vente til weekenden.

geo@lingoman.dk

Er de meningen at undermenuen også skal skalere ned ligesom hovedmenupunkterne ?

mvh geo
Avatar billede qaybdiid Nybegynder
15. februar 2002 - 00:51 #4
Aiiight!...

Jeg sender dig source filen...
Avatar billede qaybdiid Nybegynder
17. februar 2002 - 03:10 #5
Håber at filen er nået frem.... .Fla
Avatar billede lingoman Nybegynder
19. februar 2002 - 02:47 #6
Jeg har kigget på din fla. Jeg kan dog ikke se hvordan man kan få en brugbar menu ud af den uden at anvende movieclips. Jeg har desværre ikke tid, men der findes mange eksempler og nogle tutorials på flashkit.com. Prøv at se om ikke der er noget som kan inspirere dig.
mvh geo