Avatar billede thomasejsing Nybegynder
13. februar 2002 - 21:00 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

<h1>tag´et<h1> bliver vist i netscape 4 det ønskes jeg ikke?

Jeg har en hjemmeside hvor jeg ønsker at skjule den tekst der står i h1 tagét den bliver ganske vist ikke vist i netscape 6 men i 4 og optil bliver teksten vist og det er ikke kønt, er der en måde man kan komme uden om det? jeg har indsat koden jeg har brugt nedenunder:

<html>
<head>

<style>
<!--
h1          { font-size: 10 pt; color: #FCFCFC }
-->
</style>
</head>

<body bgcolor="#FFFFFF" link="#FCFCFC" vlink="#FCFCFC" alink="#FCFCFC">
<h1>dette er en prøve</h1>
Avatar billede prankster Nybegynder
13. februar 2002 - 21:16 #1
Uddyb det lidt mere!!!
Avatar billede thomasejsing Nybegynder
13. februar 2002 - 21:28 #2
Jeg ønsker at h1 taget skal være der, men folk skal ikke kunne se den tekst der står i det, fordi det har noget med søgedatabaserne at gøre nogle af dem bruger nemlig oplysninger fra h1, men brugeren skal ikke se at der står en tekst, forde det er generende for øjet, men som du kan se er der en hvid baggrund, og i mellem head og head har jeg defineret at h1 skal være næsten samme farve hvid, men når man ser det i netscape eks. ver. 4 står h1 med sort skrift, kan man komme uden om dette?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. februar 2002 - 21:30 #3
Hmm, jeg har fjernet lidt mellem rum og så'n, og det ser da ud til at
være ok:

<style type="text/css">
<!--
h1 { font-size: 10pt; color: #FCFCFC }
//-->
</style>
Avatar billede thomasejsing Nybegynder
13. februar 2002 - 21:50 #4
også i netscape 4?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. februar 2002 - 21:58 #5
4.5
Avatar billede thomasejsing Nybegynder
13. februar 2002 - 22:12 #6
skal denne kode "//-->" ikke også stå ovenover <style type= osv.
det jeg mener er mangler der ikke noget oven over <style type= ...>?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. februar 2002 - 22:18 #7
Nej. Har du et link til din side eller testside?
Avatar billede thomasejsing Nybegynder
13. februar 2002 - 22:30 #8
jo et eks. kunne være www.123portal.dk der er godt nok sat en refresh på, men hvis du kan nå at stoppe den (1 sec.) så kan du se et eks. her, hvorfor? nå men hvad syntes du så om 123portal, obs du skal nok få dine point
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. februar 2002 - 22:38 #9
Ok - jeg kan sagtens se din kode. Men du har jo ikke
gjort som jeg foreslog.
Avatar billede thomasejsing Nybegynder
13. februar 2002 - 22:41 #10
nej nej det har jeg ikke gjort endnu vil du prøve om 5 min igen?
Avatar billede thomasejsing Nybegynder
13. februar 2002 - 22:48 #11
det er hermed uploadet
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. februar 2002 - 22:49 #12
Jeg kan ikke se teksten i min aldrende, men funktionsdygtige
Netscape 4.5 - jeg ved ikke om du tænker på en tidligere
version? Så jeg vover et svar .. !
Avatar billede thomasejsing Nybegynder
13. februar 2002 - 22:51 #13
har du mulighed for at tjekke den i ver 4.0 også?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. februar 2002 - 23:04 #14
Nej, beklager. I Opera 5 er teksten væk, men selve siden ser
lidt klemt ud et enkelt sted ("Features")
Avatar billede thomasejsing Nybegynder
13. februar 2002 - 23:13 #15
mange tak for hjælpen, men hvad fanden, jeg har kun 2 der har brokket sig over dette på et andet site, og hvis man stadig køre netscape 4 så er man da også en nar eller hvad?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. februar 2002 - 23:24 #16
Med de sikkerhedspoblemer, der har vist sig i stort set alle versioner
af Internet Explorer, synes jeg nu det er en fornuftig beslutning at
holde fast ved de lidt ældre, og (lidt) mere sikre browsere. Jeg bruger
selv NS4.5, og kun i sjældne tilfælde en IE.

Du er måske også ligeglad med at din side ser - øh - skør ud
i en WebTV browser?

Jeg synes man skal lave sider, der kan ses i enhver browser.
Avatar billede thomasejsing Nybegynder
13. februar 2002 - 23:28 #17
det er ikke for at fornærme nogen, undskyld. hvad er en WebTV browser?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. februar 2002 - 23:36 #18
Der er nogle stakler, der er blevet fristet til at købe en et kasse
til at sætte til deres fjernsyn, med tastatur, fjernbetjening og modem,
så man kan komme på Internettet uden PC. I USA er det sådan
lidt omkring 1% der har sådan en (men de udgør 2% af omsætningen
i e-handelsbutikker) --- lidt gamle tal. Sådan en kasse har jeg
ikke, men man kan få en simulator til PC.

Nå ja, så er der de nye små håndholdte tingester med en
lille browser indbygget. Dem skal man jo også kunne klare...
Avatar billede thomasejsing Nybegynder
14. februar 2002 - 00:06 #19
ok, hvad laver du egentlig til daglig?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. februar 2002 - 08:32 #20
Jeg tror nok det har et eller andet med edb at gøre,  så vidt jeg
husker. Hvorfor?