Avatar billede charl8 Nybegynder
13. februar 2002 - 12:09 Der er 15 kommentarer

Out of Offices agent virker ikke

En version 4.6 server - gammelt møg - og en version 4.5 klient har problemer med at anvende Out Of offices.

Agenten er slået til - det hele er oprettet. Brugeren har rettigheder til at kører agenter på serveren. Brugeren er manager på mailboksen. Tidsformater er testet og i orden.

Når der ankommer en mail i brugerens mailboks, sker er ikke mere. Der er ingen fejl i Loggen og ingen meddelelser, der hænger i nogle smtpbokse eller i mail.boks.

I følge loggen leveres beskeden til brugeren, men så sker der ikke mere. Det er lige som om, at agenten aldrig kommer i gang med at kører.

Nogle forslag/Løsninger???? (Andet end opgradering til 5.!)
Avatar billede roed Nybegynder
13. februar 2002 - 12:11 #1
Har brugeren husket at agenten skal køre på serveren og IKKE lokalt. For hvis først lokalt er blevet valgt så er man lidt på røven. Så skal du i designeren og vælge om !!
Avatar billede charl8 Nybegynder
13. februar 2002 - 12:16 #2
Jepper. Det er gjort korrekt, så den køres på serveren.
Avatar billede roed Nybegynder
13. februar 2002 - 12:19 #3
Hvilke agenter har brugeren adgang til at køre på sereveren. Out of Office er en restricted(begrænset)agent og ikke en personlig. Har de også lov til det ?
Avatar billede charl8 Nybegynder
13. februar 2002 - 12:23 #4
De har lov til det hele
Avatar billede roed Nybegynder
13. februar 2002 - 12:24 #5
Den server som agenten kører på, er den admin.server for NAB´en???
Avatar billede charl8 Nybegynder
13. februar 2002 - 12:25 #6
jepper. Der er kun den ene server, og den er admin-server på alle mailbokse og nab'en
Avatar billede roed Nybegynder
13. februar 2002 - 12:28 #7
he he...hmmmm, så ved jeg det sgu ikke rigtig. OPGRADER ;o)
Nej, jeg må lige lidt mere i tænkebox. Jeg vender tilbage hvis jeg finder på noget !
Avatar billede charl8 Nybegynder
13. februar 2002 - 12:34 #8
helt fint. Mit svar var også, at en opgradering kun kunne gå for langsomt, så.....
Venter så på flere svar fra dig :-)
Avatar billede roed Nybegynder
13. februar 2002 - 13:51 #9
Jeg faldt over denne lille appl. på notes.net Jeg ved ikke om den kan bruges til dit problem, men det er da et kig hver.
http://www.notes.net/sandbox.nsf/ByApplicationNameNJ/844ebe5d27d4fe6b852568ac00627a2c?OpenDocument
Avatar billede charl8 Nybegynder
13. februar 2002 - 15:22 #10
Ja, det var værd at kigge på, men har ikke ret meget med en out of office agent at gøre. 'Men tak for linket trods alt
Avatar billede joth Nybegynder
14. marts 2002 - 10:23 #11
Har du tjekket om det kun er een bruger der har problemet eller er det alle, dvs. skal årsagen/løsning søges på server/design eller den enkelste mailfil
Avatar billede charl8 Nybegynder
14. marts 2002 - 12:14 #12
Det er alle brugere, der har problemet
Avatar billede karstenv Nybegynder
19. marts 2002 - 09:14 #13
Hej Jeg vil bare henvise til en tidligere besvarelse som gælder det
samme som du spøger om her,(der enda mig der har skrevet det :-))

Det er sådan at hvis man en gang har svaret forkert, der hvor man bliver spurgt, på hvilken server Agenten skal kører, ja så skal man ind i design for at ændre det, agenten skal køre på den server hvor personen har sin Mailbox(Mail/navn.nsf)liggende.

Man skal ind i oversigten hvor agenterne ligger klikke poå OutOffOffice, og åbne Schedule, her står det forneden hvilken server den skal køre på, det er den fejl brugerne gør oftest hos os, de lægger deres egen navn ind eller siger lokal, da de tror det er der posten ligger.

MVH Karsten
Avatar billede charl8 Nybegynder
19. marts 2002 - 10:39 #14
Hej Karsten.

Som du kan se af tidligere korrospondance her i denne tråd i kommentar fra Roed, så er det undersøgt, at agenten køres på mailserveren. Det er således ikke det, der er problemet.
Avatar billede karstenv Nybegynder
03. april 2002 - 13:40 #15
Jeg har før oplevet at denne agent ikke vil køre før den er blevet kørt i forvejen dvs. i hånden, det du gør er at køre den i postkasse manuelt først derefter prøver du at skrive til personene igen og ser om det så kører dagen efter.

MVH Karsten