Avatar billede nino Nybegynder
13. februar 2002 - 11:38 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Athelon XP 1700+ fryser hele tiden

Ja min ven har lige købt en athelon XP 1700+ og den fryser heletiden når han prøver på at spille eller installere noget. Nogen der ved hvorfor og hvad man kan gøre? Den bliver altså ikke for varm, så det er ikke det.
Avatar billede carbonic Nybegynder
13. februar 2002 - 11:41 #1
Hvilket bundkort har du ? Hvis du har et bundkort der bruger 4-1 driveren fra (via tror jeg nok) skal den opdateres hvilket kan gøres fra via's hjemmeside
Avatar billede klatten Nybegynder
13. februar 2002 - 11:45 #2
Rigtigt som carbonic siger. Et VIA bundkort uden en ordentlig driver virker bare overhovedet ikke!
http://www.viaarena.com/?PageID=2#4in1
Avatar billede klatten Nybegynder
13. februar 2002 - 11:46 #3
nino> så fortæl noget mere!
Bundkort og OS!
Avatar billede nino Nybegynder
13. februar 2002 - 11:49 #4
det er ikke det, vi har lige hentet de nyeste drivere, men den gør det stadig :(
Avatar billede nino Nybegynder
13. februar 2002 - 11:51 #5
Soltek SL-75KAV-X bundkort og WIn2000
Avatar billede nino Nybegynder
13. februar 2002 - 11:57 #6
argh det virker heller ik med den nyeste :( Hvad kan det så være?
Avatar billede carbonic Nybegynder
13. februar 2002 - 12:04 #7
I har jo nok alle de nyeste driver installeret til grafikkort osv osv. og i siger det ikke er et køle problem ? I kunne jo prøve at tage kabinettet af og se om det køre bedere sådan.

Ellers så prøv at højreklik på denne computer -derefter egenskaber- derefter enhedshåndtering, og tjek det hele igennem for at se om der er et gult udråbstegn som idikere at der er en hardware konflikt.
Avatar billede klatten Nybegynder
13. februar 2002 - 12:05 #8
Er processoren oc? Så sæt tilbage til factory default!
Avatar billede nino Nybegynder
13. februar 2002 - 12:09 #9
Kabinettet har heletiden været af og der er heller ik nogen konflikter.... er bare helt lost nu :(
Avatar billede nino Nybegynder
13. februar 2002 - 12:12 #10
heller ik oc!
Avatar billede nino Nybegynder
13. februar 2002 - 12:15 #11
kan det være noget med detonator driveren til graffikkortet? jeg har et riva tnt 2.
Det hele virker fint indtil jeg vil til at spille eller installere noget stort
Avatar billede nino Nybegynder
13. februar 2002 - 12:18 #12
VI prøver lige at sætte et GF2 i....så vi vender snart tilbage...
Avatar billede nino Nybegynder
13. februar 2002 - 13:01 #13
Det virkede heller ik. nu prøver vi med en Win XP
Avatar billede nino Nybegynder
13. februar 2002 - 13:06 #14
ja fedt, så går den dødunder installationen :(
Avatar billede bartafterdark Nybegynder
13. februar 2002 - 13:13 #15
Har han kun købt processeren, eller en hel computer ?
Ring til forhandleren og sig det ikke virker rigtigt.
Er i nu ogsp sikker på bundkortet kan klare processeren
Avatar billede klatten Nybegynder
13. februar 2002 - 14:08 #16
Hmm...iflg Soltek http://www.soltek.de/English/product/75kav.htm nævnes der ikke ligefrem understøttelse af Athlon XP processorer. Men ilfg http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264837913 er det da ikke noget problem!
Avatar billede ianfrank Nybegynder
13. februar 2002 - 15:45 #17
Prøv at tjekke maskinens RAM-klodser... havde det samme problem, også med en XP 1700+ processor (ved dog ikke om det har noget at sige) - da jeg pillede den ene af to 128mb SD-RAM-klodser ud, kørte maskinen uden probs! :)
Avatar billede skalerbar Nybegynder
13. februar 2002 - 15:59 #18
Har du opdateret bios til den nyeste? den understøtter xp processorer til Soltek SL-75KAV-X bundkortet.

http://www.soltek.de/English/download/S75KAV.html.

Ifølge følgende link er der ingen tvivl om bundkortet understøtter xp processorer.
http://www.soltek.de/English/faq/CPU%20list/AMD.htm
Avatar billede rap-rap Nybegynder
14. februar 2002 - 15:22 #19
tjek lige den bios opsætning. står den rigtigt i forhold til hardware, sidder der monteret et netkort i pci slot 1, check om der er konflikter imellem hardware, er alle indstiks kort seated ordentligt, på nye bundkort glider de nemmere ud, da soklerne klemmer.
ellers tag alle indstiks kort ud og monter dem en af gangen, og prøv at kopier en stort bibliotek, og se om den dør. gentag denne proces for hvert indstikskort.
hvad sidder der på controlleren 1 eller 2 hd, brænder, dvd drev.
dette er et arbejde at udføre, men hvis man har tålmodighed finder man tit fejlen....
Håber det her bringer jer nærmere en løsning.
Lad høre nærmerer om det hjælper
Avatar billede nino Nybegynder
24. februar 2002 - 16:54 #20
a