Avatar billede danielp Nybegynder
12. februar 2002 - 21:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sker der noget ved forkerte ram??

Hejsa.. Jeg har nogle gamle ram-blokke som jeg ikke ved hvad er (pc 133 el. pc 100 osv). Jeg ved at min computer bruger pc133 ram, men ville pc100 ram virke i den? Sker der noget hvis jeg prøver at sætte dem i maskinen, selvom det ikke er den rigtige type??
Avatar billede jefa Nybegynder
12. februar 2002 - 21:57 #1
Ja de vil virke og der sker ikke noget.
Avatar billede grinderslev Praktikant
12. februar 2002 - 21:58 #2
Tja, PC100 RAM vil muligvis virke, men alle dine moduler vil så køre som pc100 mens de sidder sammen.
Avatar billede danielp Nybegynder
12. februar 2002 - 22:01 #3
Hvad betyder det?? Er pc100 langsommere end pc133, eller hvad er forskellen??
Avatar billede ulrikhjul Nybegynder
12. februar 2002 - 22:05 #4
ja, pc 100, er 33 MHZ langsommere end pc 133, men de vil virke uden problemer.....ellers er det ihvertfald ikke fordi det er en anden betegnelse.
Avatar billede little_john Nybegynder
13. februar 2002 - 02:01 #5
Jeg er ikke helt enig i de tidligere svar.

Hvis din maskine virkelig bruger 133 MHz ram (PC133) så vil 100MHz (PC100) IKKE virke.

Ram modulerne kører med den hastighed som din FSB (Front side bus) kører. D.v.s. enten 133 eller 100 MHz. Du burde kunne se i din bios setup hvad din maskine kører med. Selvom det er PC133 der sidder i, er det ikke sikkert den kører med 133 MHz af den simple grund at de hurtigere moduler efterhånden er blevet billigere end de ældre og langsommere.

Ang. at sætte dem i: Prøv bare. De går ikke i stykker(husk at vende dem rigtigt ;o)).  Men hvis din maskine ikke booter, eller laver nogen mærkelige crash, så tyder det på at det nye ram modul er for langsomt.

Ang. kommentar fra kl. 22:01:18
Ja, PC100  maksimale hastighed er mindre end PC133.  Men hvis din maskine kun kører 100 MHz FSB bliver den sidste smule hastighed ikke udnyttet. Det handler altså kun om at dine moduler "kan følge med". Du kunne (lang ude teori-eksempel) sætte PC 10 milliarder i, det ville ikke gøre nogen forskel.

Little John
Stud. ing.
Avatar billede danielp Nybegynder
15. februar 2002 - 00:26 #6
Mange tak for det gode svar :o)