Avatar billede shanghoj Nybegynder
12. februar 2002 - 21:42 Der er 19 kommentarer

TV out Program!!!

Er der nogen der har erfaring med andre tv out programmer til end "tv tool"
Jeg har et geforce 2 GTS, så programmet skal være kompatibelt med mit kort.
Hvis der er nogle der kan fortælle mig hvor jeg kan skaffe/købe sådanne programmer er jeg meget interesseret.
Eller hvis der er nogle der har erfaringer geforce 2GTS og Tv out funktionen.
Mit problem er at der er en sort kant rundt om skærmbilledet på tv'et og at computeren og tv står i to forskellige rum, så det er svært at styre musen når tv mode er tilsluttet.
Avatar billede nonick Nybegynder
12. februar 2002 - 21:45 #1
Du skal ikke bruge noget program til TV-OUT.
Avatar billede nonick Nybegynder
12. februar 2002 - 21:45 #2
Har di "downet" den nyeste driver til kortet?
Avatar billede nonick Nybegynder
12. februar 2002 - 21:46 #3
http://www.tweakup.dk/drivers/nvidia.htm <-- download en af de nyeste. Bare ikke den til GeForce 4 selvfølgelig :)
Avatar billede shanghoj Nybegynder
12. februar 2002 - 21:52 #4
Mine driver fejler ikke noget, problemet er at hvis jeg bruger kortets driver funktion (Højreklik på skriveboret/properties/settings/advanced/valg af enhed) vises der en sort ring rundt om billedet eller sagt på en anden måde billedet er ikke optimeret til fjernsynet!
Avatar billede nonick Nybegynder
12. februar 2002 - 21:57 #5
Du har selvfølgelig husket at vælge det rigitge format?? Pal B?
Avatar billede shanghoj Nybegynder
12. februar 2002 - 22:03 #6
Ja den er i vinkel, har du aldrig hørt/brugt om sådanne programmer
Avatar billede fido82 Nybegynder
12. februar 2002 - 22:17 #7
har du prøvet at sætte opsætnignen lidt op, når du har tv-out aktiveret ?
Avatar billede shanghoj Nybegynder
12. februar 2002 - 22:31 #8
fido82> Der er stadig en sort kant rundt om billedet.

På mit tidligere grafikkort var der en standard funktion, der hed "twin wiew" den gjorde, det at man kunne se signal på både tv og monitor.
Hvis jeg med mit nuværende grafikkort i "tv tool" slår denne funktion til skriver programmet at min monitor kan tage skade af de lave frekvenser....  Kan man virkelig ikke få signalet ud på begge skærme???
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. februar 2002 - 22:48 #9
som nonick siger - du skal hente og installere en af driverne på hans link - evt. 23.12'eren - så får du twin wiev-funktionen! prøv det ;0)
Avatar billede keysersoze Guru
12. februar 2002 - 23:12 #10
jeg har med succes brugt et program der hedder "zoom player"
Avatar billede keysersoze Guru
12. februar 2002 - 23:12 #11
... men dog kun til film
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. februar 2002 - 23:24 #12
det er slet ikke nødvendigt med specielle programmer for at få tv-outet til at funke 110%...
Avatar billede cgleerup Nybegynder
13. februar 2002 - 11:27 #13
hvis du blot vælger twinview under dine alm. skærm egenskaber så brude det virke, men det kan være du har brug for en funktion der hedder overscan/underscan - det lyder lidt sådan!
Avatar billede shanghoj Nybegynder
16. februar 2002 - 13:11 #14
->cgleerup Hvordan virker den den funktion?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
18. februar 2002 - 10:09 #15
det er et lidt mere kompliceret spørgsmål som ikke er sådan lige at redegøre for, men problemet opstår bl.a. i forbindelse med pc-video og tv-apparater! Det vil sige CRT skærme!

Det optræder dog også almindeligvis som et beskæringsproblem, da forskellige skærme viser forskellige billeder. Det vil sige at ikke ale tv/crt-skærme viser lige meget ud til kanterne, nogle beskærer længere inde end andre!
Avatar billede shanghoj Nybegynder
18. februar 2002 - 17:50 #16
Hvordan kan det være, at når jeg bruger "tvtool" kommer billedet helt ud til fjernsynets kant, men hvis jeg bruger kortets/driverens funktion, er billedet i halv størrelse?
Avatar billede rocky Nybegynder
21. februar 2002 - 12:29 #17
Nu vi er ved det.... Jeg har samme graffikkort, mit problem er at hver gang jeg skal se film på tv'et så strækkes bredformatet ud så det fylder hele tv'et...
Som oplysning jeg bruger Winxp og på kortet benytter jeg mig af Twin Wiew..
Avatar billede cgleerup Nybegynder
21. februar 2002 - 12:33 #18
Det skal du skifte om i afspilleren, på din computer, eller hvis dit tv har mulighed for det skal du stille det til 16:9 - således at den kompensere for det anamorphiske signal!

Altså vælg letterbox eller 4:3 i afspilleren, eller vælg 16:9 på dit tv!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. marts 2003 - 03:18 #19
lukketid?!