Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2000 - 21:48 Der er 11 kommentarer

Spørgsmål til CC

Jeg har lige skrevet denne mail til CC og kunne godt tænke mig at få lidt suplerende svar herfra !
Nu er spørgsmålene selfølgelig rettet til CC men prøv at svar på dem !

Thanks

Jeg har tænkt mig at skifte til jeres 1 meg forbindelse og jeg kan læse mig til at man skal have seprat kobbersæt. Vil det sige at man skal have teledanmark ud og ligge en ny line ind i huset ??

Vores situation er den at vi har 1 tlf. hvor vi køre har vores almindelige telefoni.
1 linie hvor hvor vi har en fax.

Vin det ikke være muligt at ligge 1meg forbindelsen på en af disse linier ? eller skal der en helt 3 linie ind i huset og skal man i givet fald betale telefon abonnement på den 3 linie til tele dk ??

På forhånd tak
Avatar billede wall Nybegynder
17. maj 2000 - 22:05 #1
Du skal ikke betale for den nye linje..den betaler CC

<% Wall %>
Avatar billede brian258 Nybegynder
17. maj 2000 - 22:11 #2
Hvis du skal have lagt flere ledninger ind skal du SELV stå for regning for at dette bliver gjort. Det CC betaler er dit teknikker besøg, samn opsætningen at dit stik til dit 1Meg modem. Det kan du også læse dig frem til inde på www.cybercity.dk , er du ellers i tvivl så ring ind på 33 33 94 96.
Avatar billede z_master Nybegynder
17. maj 2000 - 22:17 #3
Brian >> Oprettelses gebyret inkludere en ekstra kobberledning, som ikke kan bruges til telefoni.

Jones >>

1) CC betaler den nye ledning som kommer ind, hvis du opretter dig hos dem.. Du binder dig derimod for 6 måneder.

2) Der kommer 3 linjer ind, men da den nye linje du får ikke kan bruges til Telefoni betyder det at du ikke behøver at betale abonnement til Teledanmark (Scorede de mange penge på da det var Modems.. Hmm nok derfor de giver billigere ASDL)

Ellers andet??

ELkvixen
Avatar billede madz Nybegynder
18. maj 2000 - 10:09 #4
Taget fra Cc´s hjemmeside..

Når centralen er klargjort, fremsender vi ordrebekræftelse. Når du indbetaler oprettelsesafgiften, sættes din installation igang, og du vil være i drift indenfor 3-5 uger. Kan vi mod forventning ikke finde den nødvendige kobberforbindelse til din adresse, aflyses installationen, og du refunderes den betalte oprettelsesafgift.

Drop evt. din fax og lig det kobberpar om til 1meg Internetforbindelse. Det kan jo også være at der er plads i dit telefonkabel, medmindre at det "kun" er et 2 pars kabel. Er det et 5 pars, er der ingen problemer.

Madz
Avatar billede madz Nybegynder
18. maj 2000 - 10:11 #5
Smid evt. en mail på madz@mania.dk, så skal jeg give dig besked om din telefon installation, og hvilket kabel der er trukket.

Madz
Avatar billede x_mrtee_x Nybegynder
18. maj 2000 - 10:30 #6
Næste gang du sender en e-mail til CyberCity, må jeg så foreslå at du kører en stave-kontrol først. Aldrig har jeg set en så kort tekst med SÅ mange stavefejl i!!! Bare et forslag...
Avatar billede rotne Nybegynder
18. maj 2000 - 14:31 #7
Nogen, der ved, om man kan afmelde sit TDK telefonabon. og foretage sine alm. opringninger via CC's modem eller evt. ekstraudstyr/software? Jeg ville nemlig gerne kunne ringe døgnet rundt for 395,- om måneden!
Peter
Avatar billede parazite Nybegynder
19. maj 2000 - 14:15 #8
Rotne: Tror sådan set alle gerne ville ringe så billigt, men CC tilbyder ikke taletelefoni, selvom modemmet understøtter det. Hvis du vil ringe fra modemmet kan du kun gøre det via software, som modtageren også skal have.

- Parazite
Avatar billede lyhr007 Nybegynder
22. maj 2000 - 16:40 #9
Når centralen er klargjort, fremsender vi ordrebekræftelse. Når du indbetaler oprettelsesafgiften, sættes din installation igang, og du vil være i drift indenfor 3-5 uger. Kan vi mod forventning ikke finde den nødvendige kobberforbindelse til din adresse, aflyses installationen, og du refunderes den betalte oprettelsesafgift.

-----
Det byder om der er et frit kobbersæt nede i vejen...altså i de grønne boxe der er ved sidenaf vejen. Man kan teoretisk set være uheldig. Har dog ikke hørt om nogen hvor det er sket endnu, men om 2-3år når alle vil have xDSL kan der måske opstå problemer
Avatar billede pelvis Nybegynder
23. maj 2000 - 18:06 #10
Jeg har en kammerat der fik afslag fra CC da der ikke var kobberkabler ud til hans hus og hvis han ville have det skulle han af med en 15 - 20.000 og så skulle han selv grave renden til kablet (Han har en gård) Så der er folk der får afslag!!
Men CC kommer med noget nyt i September (De vil bare ikke ud med hvad det er) der skulle hjælpe dem der ikke har kobberkabler
Avatar billede jones Nybegynder
09. august 2000 - 20:38 #11
Ik´ for nogen men hvad er dette for en bruger ??

Et spøgelse eller hvad ?? Man kan i hvert fald ikke se hvem som ejer spørgsmålet !!

\\\\Jones