Avatar billede rap-rap Nybegynder
12. februar 2002 - 16:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

XP og Yamaha ymf 744 driver, aktivering af A3D Lyd

hejsa.
jeg sidder her med et stort Problemos, jeg har lige fået XP, og så kommer det til installation af div. drivers, jeg hentede den nye driver fra Yamaha, men jeg har ingen lyd i mine baghøjtalere, har efterhånden prøvet et utal af måder, til at få dem med, men er på afgrundens rand, men jeg kan ikke finde noget....
Nu er det så jeg vil høre med jer andre om der er nogle af jer, der har jeres "lyd" med, hele vejen rundt, og hvilken driver i bruger, eller om der er et lille trick med at edit, i reg basen eller andet
Please, vil gerne beholde XP inde på maskinen da der virker til at være ret godt......
Avatar billede resten Nybegynder
13. februar 2002 - 02:27 #1
Prøv med de her driver.
Slet dit lydkort og indstaler det igen og fortæl den så at disse driver skal bruges.
http://www.yamaha.com/lsi/support/driver/ds-xg/dsxgxp.exe
Avatar billede rap-rap Nybegynder
13. februar 2002 - 03:00 #2
den driver her jeg prøvet, men der sker intet, jeg har dog siddet og søgt en masse på nettet nu, og kan se på Aopen's side, at de lydkort de HAR der med YMF724 og 744 chippen, at de kun understøtter de foreste kanaler, og ikke de bagerste, så er spørgsmålet bare, er der ikke understøttelse for det på de "rigtige" lydkort fra Yamaha. syntes det lyder underligt, Men vil MEGET gerne have det til at virke, har haft hele skidtet til at virke under win2000 Pro, men med en lettere modificeret driver fra nettet af, MEN den har jeg ikke mere, og kan heller ikke finde den.
Resten er dit lydkort med med yamaha chip, og hvad operativ sys har du installeret.
Avatar billede resten Nybegynder
13. februar 2002 - 03:03 #3
Jeg har ikke noget yamaha lydkort jeg bruger soundblaster :)
og du spørger hvilket system jeg bruger *lolf* kun win xp
Avatar billede rap-rap Nybegynder
13. februar 2002 - 03:20 #4
æv da
troede lige ;-),
men XP er da god, har set hvordan XP installeres 2 gange idag og en gang igår, Pga. det pokkers lydkort, vil godt have det til at virke, det er dyrt at finde et kort der understøtter det samme som det her, tror jeg, det er lang tid siden jeg har undersøgt markedet for Lyd, det virkede jo før, og min 2000 driver smed jeg ud da jeg formaterede, Pokkers oz.
Avatar billede resten Nybegynder
13. februar 2002 - 08:38 #5
Du kan sagens bruge win 2000 driver de passer også fint til win xp.
og ja windows xp den er perfekt.
Avatar billede rap-rap Nybegynder
14. februar 2002 - 14:37 #6
Jeg fandt selv fejlen, der var ikke en opdateret driver til lige netop mit Lydkort, derfor kunne den ikke "tænde" for de bagerste kanaler, de fandtes kun til 2 Kanals Lyd til 2000 og XP, men Guilimot, har et søster kort til den, med nøjagtig samme specs, så jeg hentede deres driver, og nu spinder det. så til alle jer der måske har samme problem, find et andet kort der er NØJAGTIG som jeres, men hvor DRIVER sektionen opdateres, og hent denne driver, det løser problemerne.
resten
der var jo det ved det, jeg havde smidt den driver ud, og kunne ikke finde den igen, det var der minusset var. vidste du forresten godt at XP har problemer med nogle af Creatives Lydkort, så hvis du har spontane reboots en gang imellem, så kig i forummet på www.viaarena.com der er nogle som er ved at løse det.......
OG JA XP ROCKS, Når det kører *S*
Jeg lukker for spørgsmålet, da jeg selv fandt ud af det, ellers mange tak for hjælpen resten,
Avatar billede rap-rap Nybegynder
14. februar 2002 - 14:39 #7
ellers egentligt dumt at jeg ikke tænkte på at bruge en driver fra et andet firma, men med samme chip
Avatar billede mulbo Nybegynder
22. november 2003 - 15:03 #8
hva rap-rap nu står jeg med samme prob... er det muligt du kan sende driverne eller lægge nogle links til mig?