Avatar billede Webmasteren Praktikant
12. februar 2002 - 01:40 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Netværk probs..!

Hej med jer!

Jeg har et vældig stort problem, som jeg håber I kan hjælpe mig med.

Jeg har lige installeret WIndows XP på min 2. computer, som jeg har haft et netværk kørende med, med min 1. (bedste computer), men nu efter XP installation, vil det ikke mere!! I samme sekund som jeg forbinder de 2 computere med hinanden (propper kablet i netkortet på nr. 2 computer), går den ned/fuldstændig kold.

Jeg kunne fint køre netværk mellem de 2 computere før, med Win 98 1st edition.

Hvad er der galt?

Håber du/I kan hjælpe mig, Bo.

Specf.:

Computer 1: Noget være Scumpaq lort, men hva; http://www.compaq.dk/derhjemme/produktka...assics/5861.asp

Computer 2: Også noget lort, bare af mærket MyCom (Bilka); http://www.mycom.dk/ og så vælg model 691046.
Avatar billede Webmasteren Praktikant
12. februar 2002 - 01:42 #1
Rettelse med henhold til computer 1 link.

http://www.compaq.dk/Derhjemme/produktkatalog/classics/5861.asp
Avatar billede grinderslev Praktikant
12. februar 2002 - 02:07 #2
Har du instaleret DHCP på dem begge???
Avatar billede Webmasteren Praktikant
12. februar 2002 - 02:11 #3
Ahva for noget?
Avatar billede grinderslev Praktikant
12. februar 2002 - 02:23 #4
Jeg kan ikke umiddelbart gemmemskue hvor dit problem ligger, så jeg tænkte at du måske havde sat 2 DHCP servere op i samme net, det giver nogen gange de underligste problemer.
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=dhcp
Avatar billede Webmasteren Praktikant
12. februar 2002 - 02:32 #5
Don´t think so!
Avatar billede grinderslev Praktikant
12. februar 2002 - 02:37 #6
Min første indskydelse var, at der måske var et jordings problem (fejlstrøm), men når du nu skriver at det har virket, så burde det jo egentligt også virke igen.
Avatar billede Webmasteren Praktikant
12. februar 2002 - 02:38 #7
Ja, men nu er det jo bar´ med WIN XP som OS... Det er sq underligt!
Avatar billede grinderslev Praktikant
12. februar 2002 - 02:42 #8
Og de har selvfølgelig forskellige IP-adresser og sådan noget :-)
Avatar billede Webmasteren Praktikant
12. februar 2002 - 14:30 #9
Ingen andre som har prøvet/ved hvad der er galt, eller hvad jeg kan gøre for at løse mit problem???
Avatar billede knallerthjernen Nybegynder
13. februar 2002 - 00:46 #10
hvad står der i netværks-konfigurationen (ipconfig) ?? under properties på netkortet ?
Avatar billede Webmasteren Praktikant
13. februar 2002 - 02:12 #11
Ahva?
Avatar billede Webmasteren Praktikant
14. februar 2002 - 09:53 #12
Hvad mener du knallerthjernen......?

Ingen konflikter i enhedshåndtering.

Det har nok ikke noget med kablet at gøre nu. Computeren fryser i samme sekund at man (Win XP) aktiverer mit netkort.

Hjælper det nogen?
Avatar billede grinderslev Praktikant
15. februar 2002 - 00:47 #13
Har du Wake on lan slået til?
Avatar billede Webmasteren Praktikant
15. februar 2002 - 02:19 #14
Kan godt være. Hvordan slår jeg det til/fra?
Avatar billede grinderslev Praktikant
15. februar 2002 - 02:25 #15
Det gør du i din bios eller på dit bundkort.
Avatar billede Webmasteren Praktikant
15. februar 2002 - 09:33 #16
OK... Skal det være "On" eller "Off"?
Avatar billede grinderslev Praktikant
15. februar 2002 - 21:26 #17
Jeg bruger da godt nok Wake on lan på mine maskiner, men da det kan være at det er det der er gået galt hos dig, så prøv med off og se om det virker.
Wake on LAN gør at maskinen kan starte, hvis den får et signal på netkortet.
Avatar billede Webmasteren Praktikant
16. februar 2002 - 06:30 #18
Kan mit problem have noget med I/O at gøre?
Avatar billede Webmasteren Praktikant
19. januar 2003 - 15:15 #19
Jeg løste problemet på andenvis...