Avatar billede neigaard Nybegynder
11. februar 2002 - 23:24 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Ikon på bookmark

Hvordan laver man det ikon som nogle sites har oppe i adresse feltet på browseren, og som kommer på ens bookmark?
Avatar billede moonie Nybegynder
11. februar 2002 - 23:26 #1
lytter lige med
Avatar billede bongobride Nybegynder
11. februar 2002 - 23:26 #2
lav et ikon 16x16 med 16farver, læg det i roden på sitet, og omdøb det til favicon
Avatar billede bongobride Nybegynder
11. februar 2002 - 23:28 #3
hvis du bookmarker www.brideonline.dk så kan du se at det virker..... bare et lille eksempel, hvor jeg har brugt ovenstående teknik
Avatar billede cdc Novice
11. februar 2002 - 23:29 #4
se på www.html.dk og se efter favicon

el denne i din head efter du har lavet dit icon: <link rel="shortcut icon" href="favicon.ico">

/cdc
Avatar billede cdc Novice
11. februar 2002 - 23:30 #5
det er ikke alle servere der klarer denne lille enkle ting, bl.a den jeg har et par af mine sider på kan ikke klare det af en mærkelig grund

/cdc
Avatar billede ckh Nybegynder
11. februar 2002 - 23:30 #6
Avatar billede ckh Nybegynder
11. februar 2002 - 23:31 #7
Kan vist nix skrive :)
http://www.favicon.com  (even)
Avatar billede bongobride Nybegynder
11. februar 2002 - 23:34 #8
cdc -> du bruger vel ikke subnet vel...?

Man skal jo bare lave en mappe der hedder wwwroot, og smide hele hjemmesiden ind der, inklusiv ikonet...
Avatar billede cdc Novice
11. februar 2002 - 23:39 #9
bongobride-> nop, og det kunne faktisk aldrig falde mig in at bruge subnet, freeserveplads osv. Jeg bruger et webhotel, hvor jeg betaler 190 kr. pr måned, bare for en af sitene, som en af dem, ligger ude på 3 servere og alle betales der på. Det enste sted jeg ligger gratis er hos get2net, og det er fordi de kvejede sig for nogle år tilbage ...

Jeg ved godt hvordan man gør, har det på andre sider bare ikke på dette hotel, men nu har jeg heller ikke prøvet så meget, ej heller talt med dem der nede

/cdc
Avatar billede bongobride Nybegynder
11. februar 2002 - 23:42 #10
hmmmmm....... 190kr. pr. måned??? har du tjekket www.cliche.dk ??
Avatar billede cdc Novice
11. februar 2002 - 23:51 #11
har ikke tjekker cliche, men er meget tilfreds med med dem jeh har nu da der aldrig har være problemer med at serveren er gået ned osv. Har intet kendskab til cliche om hvordan deres ry er og hvorlænge de har været på markedet......

/cdc
Avatar billede neigaard Nybegynder
14. februar 2002 - 20:18 #12
Ups de 7 var til cdc, nå en anden gang :)
Avatar billede cdc Novice
14. februar 2002 - 20:55 #13
neigaard-> det er OK :o)

/cdc