Avatar billede moglar Nybegynder
11. februar 2002 - 22:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

DLL fejl

Min pc med win98 er pludseligt begyndt at poppe op med fejl tekst "en vigtig DLL-fil, E2TEXT.DLL BLEV IKKE FUNDET". Hvad gør jeg?
Avatar billede ahv Nybegynder
11. februar 2002 - 22:38 #1
Du er nok kommet til at slette E2TEXT.DLL :o(
Jeg har den ikke selv på min puter så jeg kan ikke sende den, men den er nok på nettet et sted, 2 min. prøver lige om jeg kan finde den !
Avatar billede summer Mester
11. februar 2002 - 23:07 #2
Den skal ligge i Registreringsdatabasen. Start> Kør> Regedit> Rediger> Søg> Søg efter skriv E2TEXT.DLL
Avatar billede summer Mester
11. februar 2002 - 23:08 #3
Hvor mange dage siden er fejlmeldingen begyndt. Hvis det ikke er mere end fem dage kan du lave en restore eller fix
Avatar billede moglar Nybegynder
12. februar 2002 - 08:14 #4
Søgte efter den på en anden pc med win98 i regedit, men fandt den ikke. Det er mere end 5 dage siden det startede. Hvordan gør jeg nemmest restore eller fix?
Avatar billede moglar Nybegynder
12. februar 2002 - 08:17 #5
Ups kom vist til at svare i stedet for en kommentar. Sorry
Avatar billede summer Mester
12. februar 2002 - 18:14 #6
Jeg kan ikke finde filen nogen steder på Nettet. Har du set efter den (11/02-2002 23:07:07)? Når jeg skrev *fem dage*, er det fordi computeren gemmer en sikkerhedskopi af Registreringsdatabasen hver dag du starter op, og gemmer dem i fem dage. Man har så mulighed for, at gendanne en fejlfri backup inden fem dage (Restore). Man kan også køre et reparationsprogram af Reg.databasen (Fix). Det hjælper desværre nok ikke dig, men du kan få "opskriften" til begge programmer, så har du dem ialfald.
Genstart med Ctrl nede - På den sorte dos-skærm vælger du pkt.5 Kun Kommandoprompt - tast Enter. Ud for dos-prompten C:\>SCANREG/RESTORE og tast Enter. Nu får du en boks med datoer, vælg den ældste og geninstaller den og genstart når dette er gjort. Hvis du vil køre Fix, starter du på samme måde, men skriver nu istedet SCANREG/FIX og når rep.prg. er færdigt tast Ctrl+Alt+Delete (Genstart)
Jeg har selv prøvet disse mange gange og de er uden risiko - tværtimod.
Ellers er der nok kun en geninstallation af windows tilbage. Hvis jeg får flere ideer, siger jeg til. :)