Avatar billede thedino Nybegynder
11. februar 2002 - 18:38 Der er 7 kommentarer

Dynamisk disk til grundlægende disk ???

Hej derude

Planen var at jeg ville se om jeg kunne køre raid 1 (diskspejling) på en maskine der skulle stå som server.

Jeg lavede diskene (begge hd som sidder i maskinen og er lige store) om til dynamiske diske, og havde læst mig til at Windåse XP kunne  håndtere diskspejling. Det kan win XP ikke, så nu vil jeg prøve med en win2000 adv. server i stedet.

Når nu jeg vil instalere win2000 server, kan jeg ikke få den disk som win XP lå på, til at blive formateret om.

Skal man slette den dynamiske diskpartition på en bestemt måde eller ???

Håber der er en der kan komme med et godt råd... :)

/thedino
Avatar billede grinderslev Praktikant
11. februar 2002 - 22:39 #1
Fdisk fra en dos prompt.
Avatar billede thedino Nybegynder
11. februar 2002 - 22:43 #2
ej da... er det nok ??? :)
Avatar billede thedino Nybegynder
11. februar 2002 - 22:47 #3
Tester det lige... Har prøvet at få winXP og 2000server instalation til at slette det, men de kan ikke...
Vender tilbage når jeg har testet en ren dos... :))))
Avatar billede thedino Nybegynder
12. februar 2002 - 09:51 #4
Ja, så fik jeg prøvet med fdisk, og NEJ... det var heller ikke løsningen.. :((

Er der nogen der kan hjælpe, eller er en HD bare ubrugelig efter en tur som dynamisk disk ???
Avatar billede grinderslev Praktikant
12. februar 2002 - 21:13 #5
Kan du ikke bare gøre det fra disk-administration?
Avatar billede thedino Nybegynder
13. februar 2002 - 00:56 #6
Kan jeg ikke, da det var den OS var på... Har ikke prøvet at installere OS på den anden disk, os så se om diskhåndtering kan gøre det..det prøver jeg lige :)
Avatar billede thedino Nybegynder
13. februar 2002 - 15:39 #7
kan heller ikke installere OS på den anden disk... Hvad f.... gør jeg ????