Avatar billede qhp Nybegynder
11. februar 2002 - 15:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

At fjerne Spil fra standdard Win2000 Pro installation

Der er en tekst fil under System mappe, hvor man kan vise denne type komponenter under Windows-komponenter, så man kan fjerne Spilene. Men jeg har glemt navnet på filen. Kan nogen huske den ?
Avatar billede moebius Nybegynder
11. februar 2002 - 15:54 #1
Der er noget i setup.inf
Avatar billede qhp Nybegynder
11. februar 2002 - 16:11 #2
Nej, ikke denne fil.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. februar 2002 - 20:43 #3
du skal slette ordet hide de steder det frem kommer i setup.inf.
Avatar billede qhp Nybegynder
12. februar 2002 - 08:41 #4
Jeg har brugt en enden fil før, ikke setup.inf. Og der er ingen 'hide' i min 'windows\system\setup.inf'. (Jeg opgraderede min windows 98 til Win2000Pro, derfor hedder det Windows i stedet Winnt).
Avatar billede jhorlyck Nybegynder
14. februar 2002 - 17:00 #5
se dialogen vedr. "fjerne sol.exe, freecell.exe fra W2K"'
Dialogen blev initieret den 19/1 2002.
Jeg havde problemet; men det er ret enkelt at løse det, hvis man ved, hvordan. Der er to metoder:
1) slå "hide protected system files" fra.
I mappen c:\windows\system32\dllcache ligger alle "vigtige" windows-filer - det er herfra de gendannes, hvis de ikke er i deres korrekte mappe ved reboot. Kig i denne mappe og find de programmer du vil af med. Slet dem først i dllcache, og bagefter i deres rigtige mappe, så burde være væk.

2) I c:\wintnt\system32\inf\sysog.inf findes opsætningen af "add/remove windows components"
Der skal man ændre ...,HIDE,... til ...,,... på de relevante linier og derefter kan man bruge "remove Windows components" i "ADD / REMOVE programs".
(sysog.inf har som default HIDE på langt de fleste komponenter. Og man har ikke valgmuligheden for at ændre det ved installering af W2000.)
se http://www.winsupersite.com/
Avatar billede qhp Nybegynder
14. februar 2002 - 17:07 #6
Ja, det var det navn jeg glemte, "sysoc.inf". Tak !