Avatar billede machine Nybegynder
11. februar 2002 - 11:27 Der er 1 kommentar

Dpi vs Billeder i sekundet

ja det er fordi Razor2k som de fleste ved har 2000 dpi
om MS nye mus har 6000 bileder i sekundet.
hvad er forskellen?
er det det samme ?
vi ikke det er det samme hvormange dpi har Microsoft IntelliMouse Explorer 3 så ?

Avatar billede karlslund Nybegynder
11. februar 2002 - 12:09 #1
DPI = Dots Per Inch. Det fortæller noget om hvor fintfølende musen er, og hvor præcist den kan mærke bevægelser.

FPS = Frames Per Second. Fortæller hvor tit musen tager et "billede" af underlaget (optisk mus). Det bruger den til at beregne hvor meget musen har flyttet sig. Men det fortæller ikke hvor præcis den er.

Det er en "æbler og pærer" sammenligning.