Avatar billede nikolan Nybegynder
10. februar 2002 - 18:21 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Passer det???

Kan en subwoofer der spiller på fuld knald have negativ indvirkning på en harddisk mens den læser?

Tar' en monitor skade af at køre med fuld kontrast? Jeg ved nogle fjernsyn gør.
Avatar billede no_doubt Nybegynder
10. februar 2002 - 18:23 #1
Ja
ja
Avatar billede nairb Nybegynder
10. februar 2002 - 18:24 #2
Ja og månen er lavet af grøn ost.. :o)
Det er et nej til begge.....:o)
Avatar billede nikolan Nybegynder
10. februar 2002 - 18:25 #3
Ved hvordan en monitor tager skade og hvor lang tid den ca. kan holde med fuld kontrast?
Avatar billede nairb Nybegynder
10. februar 2002 - 18:26 #4
Der sker intet...
Avatar billede gl_kurtj Nybegynder
10. februar 2002 - 18:43 #5
Ligesom no_doubt vil jeg også sige ja og ja!!

Ved voldsomme rystelser er der mulighed for at harddiskens skrivehoveder kan ramme pladerne.

Skærmen har ikke godt af at køre med fuld kontrast, det er ikke så stort et problem længere men det kan lade sig gøre at brænde et skærmbillede fast så det stadig kan ses selvom skærmen er slukket. Aner ikke hvor lang tid der skal til. og vil heller ikke prøve det.
Men du kan vel heller ikke holde ud at se på det i længden!! ;)
Avatar billede preclean Nybegynder
10. februar 2002 - 18:47 #6
en HD er opbygget af små ultra tynde skriver og der læsen på dem med en lille fint følende "læses" så hvis du stiller en subwoofler lige ved siden hopper HD'en (vibrerrer den) og det kan skade din HD. godt nok er Hd i tidens løb blevet mindre følsomme over for vibrerationen men jeg ville ikke stillen den lige ved siden af. sæt evt din computer på en gummimåtte der så kan tage nogle af vibretioneren fra gulvet...
problemet er kun hvis du spiller fuld power på subwofleren og computeren er tændt.

monitor tager skade af at køre med fuld kontrast i længer tid....
Avatar billede nikolan Nybegynder
10. februar 2002 - 18:59 #7
Men er det så ikke underligt at når man "reset'er" skærmen i dens egen menu, bliver kontrasten sat på 100, altså fuld styrke? Den er faktisk bedst at se på ved fuld kontrast.
Avatar billede gl_kurtj Nybegynder
10. februar 2002 - 19:26 #8
Jo, det burde den egentlig ikke. Enten er det en ældre skærm, ellers er den ikke særligt lysstærk.
Der kan være temmelig stor forskel på en lavpris skærm og en dyr skærm hvad det angår.
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2002 - 06:20 #9
hmmmm...... har haft min ganske billige skærm tænt i op til 12 timer med samme skærmbillede uden det har givet nogle problmer (kører altid med fuld kontrast), det er ikke noget at blive paranoid over, det er jo ikke hercules det her ;)
Avatar billede nairb Nybegynder
11. februar 2002 - 14:06 #10
Takker for points :o)