Avatar billede deniande Nybegynder
16. maj 2000 - 19:48 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

Adsl

Hej,

Jeg kunne godt tænke mig Asdl, men på Tele Danmarks side står der at jeg ikke kan få det forløbig, når jeg taster mit telefonnummer ind.
Jeg vil egentlig også meget hellere have 1Meg Modem ved Cybercity, men er der mulighed for det, eller kan de heller ikke tilbyde det når TDK ikke kan?
Avatar billede horsmark Nybegynder
16. maj 2000 - 20:04 #1
Hej deniande,

Hvis du har spørgsmål vedr. TeleDk (adsl) så kom endelig ud af busken og jeg hjælper dig gerne! Ved ALT om hvad der kan lade sig gøre hos TDK.

Mvh. HorsMark
Avatar billede mora Nybegynder
16. maj 2000 - 20:09 #2
Jeg syndes du skal vælge cybercity, der er ingen der levere øjeblikkeligt, da der skal undersøges om der er ren kobber ved din adresse.
Avatar billede horsmark Nybegynder
16. maj 2000 - 20:24 #3
Mora & deniande..
Jeg ved det er billigere hos Cybercity men til gengæld er Tdk den mest stabile og hurtige udbyder... til hvad hjælp er det hvis man har en "hurtig" opkobling og man så står i "kø" hos udbyderen fordi der ikke er tilstrækkeligt serverkapacitet...

Dette er en vigtig ting at overveje før valget af udbyder træffes (PS. de fleste firmaer vælger Tdk, tiltrods for den højere pris!)

Mvh.
Jesper HorsMark
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
16. maj 2000 - 20:39 #4
>>horsmark kan jeg godt forstå de gør(firmaer), hastighed/service er sku i top, bare ærgeligt det koster LANGT over det de andre tilbyder

->>deniande  cybercity skal først tjekke hos teledk om der er noget ledigt kobber, så hvis teledk siger der ikke er så kan cc heller ikke virke
Avatar billede mora Nybegynder
16. maj 2000 - 20:43 #5
WOL kan levere selvom der ikke er kobber, de laver et dyrre galvanisk kredsløb.
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
16. maj 2000 - 21:00 #6
Prøv at ringe til Stofa og se om du kan få Internet hvor du bor.
De har 1 Mbit kabel-modems.

Avatar billede horsmark Nybegynder
16. maj 2000 - 21:11 #7
Sådan er TeleDanmarks priser:

De tre nye NetExpres-produkter er baseret på flatrate-princippet: Når man har betalt for oprettelsen, bliver man kun afkrævet et abonnement for tjenesten. Det er lige meget, hvor længe man er koblet op, og hvor meget man henter eller sender.

NetExpres 256 :
256 kbit/s - modtage
128 kbit/s - sende
Abon. kr. 399,- pr. md.

NetExpres 512 :
512 kbit/s - modtage
128 kbit/s - sende
Abon. kr. 599,- pr. md.

NetExpres 1024 :
1024 kbit/s - modtage
256 kbit/s - sende
Abon. kr. 1.199,- pr. md.

Det er ret dyrt meeen fri upstream - downstream lokker naturligtvis..

Jesper HorsMark (Her skal du være tilknyttet en 100% digital central!)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. maj 2000 - 21:20 #8
Har man fast IP-nummer med NetExpres?
Avatar billede horsmark Nybegynder
16. maj 2000 - 21:22 #9
Erikjacobsen>>
Det vil jeg tjekke ud imorgen når jeg skal på arbi igen...

Jesper HorsMark
Avatar billede coma Nybegynder
16. maj 2000 - 22:22 #10
erikjacobsen >>

NetExpres er baseret på dynamisk IP-adresse, og Tele Danmark tilbyder ikke fast IP-adresse til privat brug.

Avatar billede madz Nybegynder
17. maj 2000 - 12:18 #11
-->>HorsMark 100% digital central, hvad mener du med det??, kan det ikke køre på dikon centraler, eller er det via telenethuse/pcm30 at der er problemer.. eller...??
Avatar billede horsmark Nybegynder
17. maj 2000 - 17:34 #12
Erikjacobsen & coma>>

TeleDanmark Erhverv tilbyder kunder en fast IP adresse, men som privat bruger har man (jf. coma) dynamisk IP adresse. Man kan jo selvfølgelig vælge at være online konstant og hele døgnet rundt og derved har man en "fast" IP adresse!

Hvis du/i vil høre mere om NetExpress, eller vil have tilsendt brochure, så ring på: 80 80 80 31

Mvh.
Jesper HorsMark

PS: Teledanmark overvejer at lancere fast IP adresse for private brugere men der er ikke sat en tidsramme på endnu!
Avatar billede horsmark Nybegynder
17. maj 2000 - 17:58 #13
Madz>>
For at få NetExpress SKAL man være tilkoblet en 100% digital central (DIKON centraler er der kun nogle få tilbage af i jylland! dvs. fyn + sjælland er 100% digitaliseret)

Mvh.

Jesper HorsMark

DERFOR IKKE DIKON-> Centralerne er IKKE opgraderet til at køre som ATM netværk.
Avatar billede spørgejørgen Nybegynder
22. maj 2000 - 14:55 #14
Du gør da et ihærdigt forsøg på at sælge tele DK. Du må da være teleDK freak !

cybercity er billigere og også ret stabil. Lad manden slippe med en fornuftig pris.

pris er jo også en service. eller hva'

SpørgeJørgen
Avatar billede horsmark Nybegynder
22. maj 2000 - 15:29 #15
jeps... lille pris er lig med lille service (som oftest!)

Jeg er ikke TeleDk freak, men jeg ved det tit kan betale sig at gi´ lidt mere for skidtet, for til gengæld at få stabilitet plus service, når man endeligt har brug for det!

HorsMark

:-)
Avatar billede spørgejørgen Nybegynder
22. maj 2000 - 16:11 #16
ok... har du selv teledk ??

jeg har erfaring med at det teleDK ikke altid yder den bedste service - og at telefonselskaber generelt ikke yder den bedste service i forhold til andre service virksomheder.

men du svarede ikke på mit spørgsmål om at pris er en service :-)
Avatar billede spørgejørgen Nybegynder
22. maj 2000 - 16:13 #17
ps. specielt på mobil og internet.

hvem bruger du ??
Avatar billede spørgejørgen Nybegynder
22. maj 2000 - 16:14 #18
pps. :-)

har du gode erfaringer med noget selskab ?? jeg er meget interesseret da jeg ikke er tilfreds med servicen fra sonofon på både min mobil og internet
Avatar billede mora Nybegynder
22. maj 2000 - 16:46 #19
TeleDK, Sonofon, Mobilix, Telia, Debitel sucks indenfor telefoni - De lever ihvertfald ikke op til mine forventninger, men indtil videre syndes jeg bedst om TeleDK, deres net er bare lidt ustabilt til tider.
Avatar billede horsmark Nybegynder
22. maj 2000 - 17:18 #20
SpørgeJørgen, jeg arbejder hos TeleDk :-)
Er der problemer så mail mig lige og vi finder ud af det i en fart!

Mvh.
Jesper HorsMark

PSsvar: Pris er IKKE en service!
Service = gratis! dvs. forhandleren tager sig tid til at følge en kunde op, og tager alle kunder alvorligt!
Avatar billede mora Nybegynder
22. maj 2000 - 17:23 #21
>>>horsmark Så vil du måske hvorfor mobilnettet til mobiltotal ofte er totalt ustabilt???
Avatar billede spørgejørgen Nybegynder
22. maj 2000 - 17:40 #22
nå så du arbejder hos teleDK... så kan jeg da bedre forstå at du så varmt anbefaler det :-)

hvad laver du hos den mægtige tele danmark ??

SpørgeJørgen
Avatar billede horsmark Nybegynder
22. maj 2000 - 19:03 #23
SpørgeJørgen>>
Du kan maile mig, så svarer jeg gerne på konkrete spørgsmål.

Mvh.

Jesper HorsMark
Avatar billede horsmark Nybegynder
22. maj 2000 - 19:37 #24
Mora>>
Mail mig venligst, og jeg svarer så hurtigt som muligt! jf. svar til Spørgejørgen.

Mvh.
Jesper HorsMark
Avatar billede mora Nybegynder
22. maj 2000 - 19:59 #25
>>>horsmark
Næh nej, jeg har skam tager konsekvens af det for længesiden, kunde hos Telia nu...
Avatar billede spørgejørgen Nybegynder
22. maj 2000 - 21:46 #26
Jeg bryder mig ikke så meget om TeleDK som leverandør af tele-service men ted må være en sændende arbejdsplads.... hvad laver du for TeleDK??