Avatar billede no_doubt Nybegynder
10. februar 2002 - 14:13 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

ip program

Er der en der kan lave et program som sender den ip com programmet ligger på til en bestemt e-mail.
Avatar billede netsrac Praktikant
10. februar 2002 - 14:16 #1
Et exe program eller hvad ?
Avatar billede no_doubt Nybegynder
10. februar 2002 - 14:18 #2
Det er lige meget, bare at den sender computerens ip til en bestemt mail.
Avatar billede no_doubt Nybegynder
10. februar 2002 - 14:23 #3
Kan du lave det ?
Avatar billede netsrac Praktikant
10. februar 2002 - 14:39 #4
Ja hvis du kan installere jmail på den computer hvor det skal køre ?
Avatar billede no_doubt Nybegynder
10. februar 2002 - 14:42 #5
kan du ikke lave det så den usynligt bruger mail programmet, den skal gerne gøre det hver gang der bliver logget på.
Avatar billede no_doubt Nybegynder
10. februar 2002 - 14:43 #6
Ja det skal faktisk være exe, ikke et eller andet asp eller lign
Avatar billede netsrac Praktikant
10. februar 2002 - 14:45 #7
Er det noget der skal køre usynligt ? Bare fordi jeg vil bruge jmail er det ikke ensbetydendende med at det skal være asp, man kan også bruge jmail fra visual basic.
Avatar billede netsrac Praktikant
10. februar 2002 - 14:48 #8
Det er vel ligemeget om du skal installere jmail på computeren ?
Avatar billede no_doubt Nybegynder
10. februar 2002 - 14:54 #9
Ja det er det. Det er ikke ligemeget, helt, men jo det går med Jmail. Den skal kunne det jeg skrev kl.14:42:15
Avatar billede netsrac Praktikant
10. februar 2002 - 14:56 #10
Hvis det skal udføres hvergang der logges på bliver du nød til at lægge en genvej til programmet i start mappen, men det er vel heller ikke noget problem ?
Avatar billede no_doubt Nybegynder
10. februar 2002 - 15:03 #11
Nej nej
Avatar billede no_doubt Nybegynder
10. februar 2002 - 15:03 #12
det bliver bare en exe fil ?

Kan man lave sådan at det kører når internetexloere starter ?
Avatar billede no_doubt Nybegynder
10. februar 2002 - 15:04 #13
jeg er på 92064248, er det ikke nemmere at snakke over icq ?
Avatar billede no_doubt Nybegynder
10. februar 2002 - 15:38 #14
er du med mig endnu ?
Avatar billede cipherz Nybegynder
11. februar 2002 - 10:35 #15
slambamkodere :-p
det kan laves uden noget api at rtfm'e netsrac ?

hygger
  Lars J.
Avatar billede larsk Nybegynder
11. februar 2002 - 10:44 #16
Der er også mulighed for at løse den med en vb.exe, hvor den smiden ip.en i en database via internettet. Var det ikke noget ?
Avatar billede cipherz Nybegynder
11. februar 2002 - 10:55 #17
igen det hele kan gøres uden database eller noget som helst
det eneste du/I skal er at lave et program der via sockets snakker med en mail server, letter socket programming..
så skal den bare registerere ip og sende det kan gøres forholdsvis simpelt.
og så skal filen bare køres hver gang brugeren logger ind.

hygger
  Lars J.
Avatar billede larsk Nybegynder
11. februar 2002 - 11:20 #18
Right, men det kunne jo være at man var interesseret i at få gemt ip adresserne et eller andet sted, så kunne man lige så godt lave en vb.exe som kalder en asp side, der gemmer ipén i en database direkre.

hygger også

larsk
Avatar billede cipherz Nybegynder
11. februar 2002 - 16:24 #19
kan du da osse her :-D
kalder en asp side ? hvad mener du ? så skal du da til at kontakte den og så skal den finde ip'en bliver da slet ikke optimalt :-p

  hygger
    Lars J.
Avatar billede no_doubt Nybegynder
15. februar 2002 - 14:04 #20
Finder I ud af noget ?
Avatar billede cipherz Nybegynder
28. februar 2002 - 11:40 #21
kan lave det... men har ikke tid til så mange free projekter for tiden.... har arbejde og skole så deet ;-)
men feel free til at kontakte mig på cipherz@slamsoft.dk

hygge
  Lars J.
Avatar billede no_doubt Nybegynder
19. marts 2002 - 17:05 #22
Åbenbart ingen der kan klare den.