Avatar billede jadetermig Nybegynder
10. februar 2002 - 12:29 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Ideologien i kristendommen??

Hejsasa! En af mine kammerater er ved at lave en side på nettet, der omhandler forskellige ideologier. Han ville blandt andet gerne ha noget ind om kristendommen.. Han spurgte om jeg ikke kunne hjælpe ham med at finde noget! Kære eksperter, I må hjælpe ;)
Altså.. Noget om ideologien i kristendommen.. f.eks.: Hvad er dens mål og midler, hvor stammer den fra, hvem prøver et efterleve den og hvordan (det var hvad han skrev til mig :))
Avatar billede geek1011 Nybegynder
10. februar 2002 - 12:39 #1
Jeg er selv blevet konfirmeret, men det var udelukkende pga. festen og gaverne. Så jeg er "registreret" som kristen, men personligt er jeg ikke kristen. Kristendommens ideologi er faktisk:
Tro på, at Gud skabte alt.
Kristne mennesker er hjenevaskede. Kristendommen, Islam og Jødedommen er alle primitive former for tro. Den måde, man fortolkede verden på for 300 år siden.

Og hvem der prøver at efter leve den?
Jo, det gør dem, som er hjernevasket af andre Kristne.
Hvor du finder mennesker, som prøver at efterleve kristendommens krav:
Kristne mennesker, eller i det hele taget troende mennesker, er jo syge i hovedet. De kan derfor findes på:
Lukkede afdelinger.
Hospitaler for psykisk syge.
Avatar billede jadetermig Nybegynder
10. februar 2002 - 12:44 #2
Tak for hjælpen..
Avatar billede geek1011 Nybegynder
10. februar 2002 - 12:46 #3
HEY! Det er snyd! Anmeldt!
Avatar billede jadetermig Nybegynder
10. februar 2002 - 12:48 #4
Bare i orden :)
Avatar billede nonick Nybegynder
10. februar 2002 - 12:50 #5
Lamme nar!!!!
Avatar billede geek1011 Nybegynder
10. februar 2002 - 12:52 #6
Først stiller du et spm. Så svarer jeg.
Er du ikke tilfreds med mit svar, så lader man det stå, og venter til det næste.
Det andet du lige gjorde, er ulovligt.
Avatar billede hono Nybegynder
10. februar 2002 - 12:54 #7
hold nu bare kæft geek1011. Du er syg i hovedet, og burde holde din syge tankegang for dig selv!!
Avatar billede geek1011 Nybegynder
10. februar 2002 - 12:58 #8
Slap dog af, man! Jeg kom med MIN foreklaring.
Avatar billede jadetermig Nybegynder
10. februar 2002 - 13:01 #9
geek1011 det var ikke et særlig seriøst svar vel?? Jeg kunne jo ikke bruge det til en hat! Jeg slog det bare op i et leksikon i stedet, så jeg havde ikke brug for mit spm. mere...
Avatar billede geek1011 Nybegynder
10. februar 2002 - 13:08 #10
Det var min forklaring på det. Seriøst eller useriøst ved jeg ikke. Men det var min forklaring.
Hvis du en anden gang selv finder svaret, så skriv det.
Avatar billede jadetermig Nybegynder
10. februar 2002 - 13:11 #11
Det har jeg osse gjort jo :)
Avatar billede geek1011 Nybegynder
10. februar 2002 - 13:14 #12
Ja, NU har du :-)
I'm out.
Avatar billede jadetermig Nybegynder
10. februar 2002 - 13:25 #13
rart
Avatar billede nairb Nybegynder
10. februar 2002 - 18:21 #14
geek1011 > Du træder på tynd is. Du skulle have en røvfuld. for det du skrev om de Kristne.
Avatar billede geek1011 Nybegynder
11. februar 2002 - 11:51 #15
Nu skrev jeg godt nok "Over and out" men jeg må altså lige fortælle dig, at det jeg skrev, gælder for ALLE troende.
Også muslimer, jøder etc.
Jeg er hvist det man kalder "ateist" eller hvad man nu kalder det.
Over and out - endnu en gang.
Avatar billede jadetermig Nybegynder
12. februar 2002 - 19:36 #16
Gør det sagen bedre?
Avatar billede razor Nybegynder
12. marts 2002 - 21:52 #17
jadetermig, geek1011 svarede på dit spørgsmål. Derfor er der ingen grund til ikke at acceptere hans spørgsmål. Det vil nok være en ide at oprette et spørgsmål hvor du kan give ham de points han har fortjent.
Avatar billede razor Nybegynder
13. marts 2002 - 21:11 #18
(Hvis ikke du skynder dig at kommentere, kommer du ikke til at bruge eksperten mere)