Avatar billede mewsw Nybegynder
09. februar 2002 - 17:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Sølvpasta ?

Når man nu ar købt en pentium 4 cpu, hvad skal man så, når man montere blæseren på cpu'en, er det bedst at smøre sølvpasta på eller beholde den (bly?)belægning der sider på cpu'en ? eller skal man tag belægningen af.
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2002 - 17:55 #1
Jeg ville nok tro du skal lade den være som den er...

På den anden side tvivler jeg på at smide noget sølvpasta på vil ændre tingene specielt meget..
Avatar billede bongobride Nybegynder
09. februar 2002 - 17:55 #2
Smør sølvpasta på, OG behold belægningen på.

/Hard-News.dk
Avatar billede bongobride Nybegynder
09. februar 2002 - 17:56 #3
hvorfor har Eksperten byttet om på vores svar ??
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2002 - 17:57 #4
LOL
Avatar billede bongobride Nybegynder
09. februar 2002 - 17:57 #5
Det sgu da mig der kommer fra HN !!
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2002 - 17:57 #6
Fordi vi begge trykkede "udfør" samtidig
Avatar billede bongobride Nybegynder
09. februar 2002 - 17:58 #7
skod............
Avatar billede maxium Novice
09. februar 2002 - 18:02 #8
pacr00n> er du med til at lave hard-news.dk???
Avatar billede gl_kurtj Nybegynder
09. februar 2002 - 18:51 #9
Læg et meget tyndt lag sølvpasta på cpu`en. Grunden til at det er der er for at fjerne luftlommer i mikroskopiske revner og ridser på køleren. Luft isolerer, det gør kølepasta ikke.
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2002 - 17:59 #10
maximum> Nej eksperten byttede om på vores svar *G*
Avatar billede xron Nybegynder
08. marts 2002 - 08:43 #11
Det du skal gøre er at, fjerne det som sidder på køleren, ( også den tynde metal flade  / belægning,  husk at gør den hele godt rent. Derefter smøre du noget pasta på køleren, et tyndt lag.
Det jeg fik ud af det er, at køleren kommer mere af med varmen,, jeg kan høre at den ikke køre så meget i de store omdrejninger mere.
Avatar billede jones_net Nybegynder
08. marts 2002 - 08:48 #12
Hvis du vil se hvordan kølepasta skal smøres på, så kig på Arctic silvers egen side:
http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm

Den brugte jeg selv til en AMD 1800+ med Silent Viking, og det gav 3-5 grader:-)

/J