Avatar billede phrozia Juniormester
09. februar 2002 - 17:27 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

2 skærmkort i 1 pc.

Hejsa...

Jeg har sat 2 skærmkort i min gamle Amd K6/2 333Mhz.

Problemet er at når jeg afspille en trailer med mplayer, og trækker den over på skræm 2, så "taber" den billede. Jeg har fået af vide at det er noget med "frames overlay".

Nogen der ved hvad man skal gøre?
Avatar billede zondo Nybegynder
09. februar 2002 - 17:32 #1
Hvad er det for nogle skærmkort du har kommet i maskinen, for der er nogle gamle skræmkort der ikke kan køre DirectX driverne, prøv evt. at installere DirectX 8.1 fra http://www.microsoft.com/directx og se om det ikke hjælper hvis ikke, prøv så at "bytte" om på kortne så det der virker som "skræm2" bliver skærm1 - altså den skræm du starter op på..!!!

Håber jeg kunne hjælpe
Avatar billede phrozia Juniormester
09. februar 2002 - 17:33 #2
Det er forresten Windows Media Player og ikke mplayer til Unix...! :)
Avatar billede phrozia Juniormester
09. februar 2002 - 17:35 #3
Kortene er SIS 6032, 8Mb PCI. Begge to.

Hvad skulle det hjælpe at bytte om på kortene?
Avatar billede phrozia Juniormester
09. februar 2002 - 17:38 #4
SIS 6326, 8Mb PCI!

sorry
Avatar billede zondo Nybegynder
09. februar 2002 - 17:42 #5
PRøv at opdater driveren på http://www.sis.com/support/driver/6326.htm ..!!!
Avatar billede phrozia Juniormester
09. februar 2002 - 17:45 #6
Okay.. Det var en mulighed. Windows har drivere fra 14/12-2000, og de supporter også multiple displays, men det kan jo være dem på sitet er bedre i det de er nyere!

Det prøveer jeg lige.
Avatar billede convinius Nybegynder
09. februar 2002 - 17:46 #7
Hmmm.....lyder spændende. Men jeg kunne forestille mig at det var bedre hvis de var forskellige. Da driveren kunne gå ind og lave konflikter??
Avatar billede zondo Nybegynder
09. februar 2002 - 17:47 #8
Driveren fra 2001/3/21 har følgende:

1.Supports Multiple Display.
2.Supports DirectX8.
3.Enhances performance for D3D games
Avatar billede zondo Nybegynder
09. februar 2002 - 17:50 #9
Jeg tror det ville hjælpe at din driver understøttede "Multiple Display". Derfor tror jeg ville opdatere driverne da dine kort jo er plug&play kort, så de skulle gerne ikke lave konfligter ..!!!
Avatar billede phrozia Juniormester
09. februar 2002 - 18:09 #10
PT har de nye drivere fucked det hele op...
prøver lige at fjerne alle drivere, og installere de nye fra bunden.
Avatar billede phrozia Juniormester
09. februar 2002 - 18:28 #11
Yeeeeeeees..... Sådan, det var sq på tide, det virker nu!

Ligger du et svar Zondo?
Avatar billede zondo Nybegynder
09. februar 2002 - 18:29 #12
tillykke med det !!!
Avatar billede phrozia Juniormester
09. februar 2002 - 18:30 #13
Tarkk, og takker! :)