Avatar billede pjevs73 Nybegynder
09. februar 2002 - 15:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

TV-out i sort/hvid ?!

Hejsa !
Jeg har 2 spørgsmål !
1. hvis jeg monterer et MPEG-card i min PC, og så forbinder et loopkabel fra grafikkort til MPEG-card, får jeg så dårligere grafik når jeg spiller ??? jeg har ladet mig fortælle at et hollywoodkort (MPEG)kan give meget bedre billede ved afspilning af DVD film på min PC, men hvis jeg skal spille så giver det bedst billede hvis man kobler skærmstikket direkte til grafikkortet, i stedet for at bruge det loopkabel som følger med et MPEG-card ??? er det rigtigt ???

2. jeg har et LEADTEK G2 GTS grafikkort m/tv-out....MEN UANSET HVAD JEG GØR BLIVER DET SORT/HVID PÅ MIT TV ???!
Hvad er problemet ?, jeg har prøvet 2 forskellige SVHS kabler og 2 forskellige fjernsyn !
Jeg bruger TV TOOL til at hoppe fra monitor til TV !
SVHS kablet er koblet til mit TV via en scartkonverter !

Håber nogen kan svare på mine spørgsmål !
THX !!!

GREEN
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. februar 2002 - 15:27 #1
spm 2 => det er pga TV'erene IKKE kan se S-VHS signalet!
du skal bruge composite out (phono kabel)
Avatar billede nesral Nybegynder
09. februar 2002 - 15:48 #2
du skal vælge composite out men du kan stadig godt bruge dit svhs kabel..
Avatar billede nesral Nybegynder
09. februar 2002 - 15:51 #3
1.jeg har aldrig hørt at det skulle gøre en forskel loop kablet er altid monteret på min computer det har jeg ingen problemer med.
mit mpeg kort er creative dxr3 encore efter sigende er det bare et camufleret hollywood kort
Avatar billede Noone Nybegynder
09. februar 2002 - 16:24 #4
2. Jeg har det samme problem hvis jeg sætter mit DXR3 kort op til NTSC output istedet for PAL. Prøv at checke at den indstilning er korekt.
Avatar billede pjevs73 Nybegynder
09. februar 2002 - 17:13 #5
Jeg har ikke fået mit mpeg-card endnu, så det har jeg ikke prøvet !
...men det hjalp ikke at bruge composite out, heller ikke at ændre til de forskellige landes PAL/NTSC formater ?!
...jeg har ikke en Phono udgang på mit grafikkort ! hvad kan jeg så gøre ???
mvh
GREEN.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. februar 2002 - 17:16 #6
Avatar billede pjevs73 Nybegynder
09. februar 2002 - 17:29 #7
jeg prøver lige med sådan et stik, og giver en melding tilbage !
THX
GREEN
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. februar 2002 - 17:30 #8
pjevs73 => Takker for pointz! ;o)
Avatar billede pjevs73 Nybegynder
12. februar 2002 - 10:56 #9
Det viste sig at det var min SVHS til SCART converter som var defekt !!!
....den kan mun vise sort/hvid uanset om jeg bruger phono eller SVHS !!!
Takker for hjælpen gutter !

GREEN