Avatar billede ttkc-humle Nybegynder
08. februar 2002 - 21:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

PHP4 på PWS??

Er det muligt at få pws til at køre med php? ...og hvis det er tilfældet hvordan?
Avatar billede Noone Nybegynder
08. februar 2002 - 22:18 #1
Ja, jeg har haft det til at virke, men kan ikke huske hvordan jeg fik det til det :-/
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
08. februar 2002 - 22:21 #2
hent filen http://www.php.net/do_download.php?download_file=php-4.1.1-Win32.zip , pak den ud og installer den .. så simpelt er det .. :)
Avatar billede ttkc-humle Nybegynder
09. februar 2002 - 15:24 #3
Den fil der henvises til i linket er kun alle php-filerne og kan ikke bare installeres.
Hvordan installeres de på PWS?
Avatar billede Noone Nybegynder
09. februar 2002 - 16:20 #4
PHP 4.1.1 installer [909Kb] - 03 January 2002
(CGI only, MySQL support built-in, packaged as Windows installer to install and configure PHP, and automatically configure IIS, PWS and Xitami, with manual configuration for other servers. N.B. no external extensions included)

http://www.php.net/do_download.php?download_file=php-4.1.1-installer.exe
Avatar billede ttkc-humle Nybegynder
09. februar 2002 - 17:31 #5
Jeg har installeret den der php4-4.1.1-installer.exe, men når jeg så tester serveren kommer denne meddelese:
HTTP-fejl 403
403.1 Forbudt: Ingen adgang til eksekverbare programmer

Denne fejl opstår, hvis du forsøger at køre et CGI/ISAPI-program eller et andet eksekverbart program fra en mappe, som programmer ikke kan køres fra.

Kontakt administratoren for Web-serveren, hvis problemet opstår igen.

Hvordan løses det problem?
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
12. februar 2002 - 15:44 #6
har selv haft samme fejl.

bruger selv apache & IIS
fejlen opstår ofte på en ny ISS maskine,
men det er bare firewallen eller IIS- Adminstration
som er konfiguret til at ikke at lukke noget ind på,
dvs vha port 80.

en mulig løsning af mange kan være :

Lav et NAT på routeren/modem vha port 80 OG 8080
til 192.168.1.2 som bør værer din server.

Normalt er det standard instilling. men du kan evt have pillet
ved det uden at værer klar over det. eller et program kunne have gjort det.
hvis din server har datakablet fra routeren/modemet i konstant.
bør kun værer i ved omprogrammering.

MEn brug telnet. som er nemeste.

Hvis det ikke virker sig til.
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
12. februar 2002 - 15:47 #7
hvis din server virkede inden du installere PHP 4.-

kan det også værer en installations/opsætnings fejl.
nemmeste men skod løsning er slet lordtet og installere igen

evt åben readme filerne både for PWS og PHP og bare søg på
HTTP & 403.

det kan værer løsningen simpelthen står der.
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
12. februar 2002 - 15:54 #8
du skal gå ind i egenskaber for din webmappe i PWS og tillade kørsel af exefiler :)