Avatar billede tiz3myr Nybegynder
08. februar 2002 - 16:00 Der er 3 løsninger

PHP begynder problem!!!

Hai jeg er lige begyndt at læse hæftet: "start på php"
Og jeg har nu 3 problemmer:

1) der står at det første jeg skal gøre er at hente den nyeste version af PHP på www.php.net!! og den siger jeg skal ligge det i mit "root-bibliotek"??? Hvad er det?? (jeg lagde den bare et tilfældigt sted c:\php fx. er det godt nok??)

2)Det er gjort..
Under installation, siger den jeg skal: "enter the adress of your SMTP server" Jeg går ud fra at den taler om min mail, da der neden under står "please enter the "from" adress for the mail function"..
Jeg skriver så min smtp server, som for min mail hedder smtp.mail.dk og min email nebse@mail.dk...
Den beder mig nu : "to select the type of http server you wish to configure to run php" Hvad skal jeg vælge der??? der er jo flere mulighedder!!!
Nå men under installation, siger den så noget med at den ikke kan conecte til min SMTP (hvorfor skal den overhovedet det?? og hvad har jeg gjort forkert?? har jeg fuldkommen misforstået det)

3)Efter at have installeret, skal jeg "bare" logge mig ind som root?? hvordan gør jeg det??

Håber der er nogen som gider bruge lidt tid på det her, da jeg utrolig gerne vil i gang med PHP!!!
Jeg kender til HTML, men havde ikke troet jeg behøvede kende til Linux for at kunne det her!! :(

På forhånd 1000 tark
//Tiz3myr
nebse@mail.dk

Avatar billede dr.truti Nybegynder
08. februar 2002 - 16:04 #1
Jeg er ikke en kinamand inde i PHP men ROOT Directory er C:\ (etc. C:\PHP)

Truti
Avatar billede nessie Nybegynder
08. februar 2002 - 16:07 #2
Prøv at kigge på http://www.webcafe.dk/artikler/php/installerphp4/ der er en god beskrivelse på hvordan du installere php.
Avatar billede ulrik-nielsen Nybegynder
08. februar 2002 - 16:30 #3
Hey...
Jeg siger også lige som nessie kig på http://www.webcafe.dk/artikler/php/installerphp4/ der står lige hvad man skal gøre..
Men du har slet ikke gjort noget galt.. Den spørger efter email og SMTP fordi det skal bruges i PHP hvis du vil sende email´s via din hjemmeside.
Mht: "to select the type of http server you wish to configure to run php" der skal du vælge den webserver du bruger fx Apache som de fleste nok bruger og som jeg også anbefalder. Ellers er der fx ISS som er den webserver der følger med Windows.

"Efter at have installeret, skal jeg "bare" logge mig ind som root?? hvordan gør jeg det??"
Du skal ikke "logge på" for at bruge PHP.. PHP en slags "Add on" til din webserver... Det du nok tænker på er MySQL databasen hvor du skal logge på med root.. Med det står alt sammen beskrevet på www.webcafe.dk

Mvh Ulrik