Avatar billede HenrikA Nybegynder
08. februar 2002 - 14:11 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Trådløst lan pp iMac

Jeg har fået til opgave at købe noget trådløst net til en iMac så den kan snakke sammen med et eksisterende trådløstnetværk bestående udelukkende af pcére.
Der er et ethernetkort i nu. Jeg ved intet om mac så jeg ved ikke om jeg kan sætte et standard pcikort i eller bruge en USB enhed eller om det slet ikke kan lade sig gøre.
Mærker og evt. modelbetegnelser på noget udstyr der kan ovenstående ville gøre min dag meget bedre:-)
Avatar billede dorkstar Nybegynder
08. februar 2002 - 14:30 #1
Hvis iMac'en ikke er for gammel (>2001) kan du indbygge Apple's eget AirPort-kort. (Forudsat at det ekssisterende netværk er baseret på 802.11b-standarden) For at gøre Mac'en til "fuld klient" skal du nok også bruge "Dave", som er et program til Mac. Drejer det sig kun om at flytte filer fra den ene maksine til den anden, kan det gøres med FTP eller ved at slå AppleTalk til på en PC og lade den optræde som filserver for Mac'en. Det lyder indviklet, men det er rent faktisk meget nemt, når man først sidder med det.

Held og lykke
Avatar billede HenrikA Nybegynder
08. februar 2002 - 15:10 #2
Tak for hurtigt svar.
Så håber jeg bare på at den er kompatibel med Airport, men det kommer der nok et srørgsmål om på mandag, når jeg får modelbetegnelsen:-)