Avatar billede mc.lucifer Praktikant
08. februar 2002 - 10:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Groupe police

Jeg starter lige med en Ref: http://www.eksperten.dk/spm/166741

Jeg har nu længe siddet og rodet med Grouoe police og har bare ikke kunne få det til at virke

Når jeg har logget ind på clienten har den bare over set alt ang groupe police

´Meeeeeen

Nu ser jeg til min store overraskelse at min groupe police faktisk virker, Men ikke på clienten, men der i mod når jeg logger ind som mig selv på serveren via termianl service, Der for jeg Experten som start side, Har i test defineret et af de billeder i roden af vin nt bib. som browser billede til IE menuen og alt det virker

Men hvorfor f...... kan det ikke overføres til clienten? Jeg køre med Glabale profiler

Har win 2k server
Og win 2k pro på clienterne

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
08. februar 2002 - 10:27 #1
Skal helst kunne administrere Groupe police 100% til i morgen

Ved godt det er et urealistisk mål, Men jeg kan ikke lade folk logge ind på serveren Pga 1 sikkerhed og det er der vist ikke plads til *GGG*

MC
Avatar billede thsn Nybegynder
08. februar 2002 - 12:44 #2
jeg håber ikke at det er nogen morgen i nær fremtid du refererer til da der er skrevet tykke bøger om dette emne jeg er pt. selv igang med nogle af dem og det er lidt af en omstændig affære.....:-)
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
08. februar 2002 - 12:47 #3
he he.
det var bare for at porientere vigtig heden af dette *GG*
Avatar billede thsn Nybegynder
08. februar 2002 - 12:57 #4
ok men det lille eksperiment som du beskriver i dit senarie lavede jeg den anden dag dog ikke lige med startsiden på explorer men med asigning af programmer og det virkede perfekt, der er dog mange ting man skal være opmærksom på bl.a at der er flere policy`s som påvirker forskellige ting forskellige steder.
men smid mig en mail med din mail addresse så kan vi evt. udveksle tlf. det er et lidt kompleks emne at skrive om.
thsn@mail1.stofanet.dk
Avatar billede isbamse Nybegynder
08. februar 2002 - 15:53 #5
Kik lidt på Sveins ganske udmærkede sider om netop Group Policies. De forklarer det faktisk ganske godt :)

http://www.svein.dk/Windows2000/GroupPolicy/toc_group_policy.htm
Avatar billede alyourpal Nybegynder
10. februar 2002 - 12:33 #6
Du skriver ikke hvor jeg har sat GP henne er det på domainet eller på en OU ???
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
10. februar 2002 - 13:39 #7
det er på en ou

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
01. marts 2002 - 14:37 #8
Hmmm det kom vist ikke videre