Avatar billede mahh Nybegynder
15. maj 2000 - 08:52 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Installation af Windows ME

Er det muligt at installere Windows Millenium på en maskine med en processor der kører under 150 MHz?

Kan man tilføje en switch til setup.exe eller sådan noget?
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2000 - 09:30 #1
Det er da et ganske interresant spørgsmål, men hvordan har du fået fat i Windows ME, såvidt jeg ved er den ikke blevet frigivet endnu.
Avatar billede kjalle Nybegynder
15. maj 2000 - 10:04 #2
Jah tak - muligt er det, men jeg håber du er en tålmodig mand he he!!

//Kjalle :o)
Avatar billede mahh Nybegynder
15. maj 2000 - 11:10 #3
Jeg har en beta udgave af Millenium.

Hvorfor skal jeg være tålmodig? Hvis det er muligt så må der jo også være nogen som ved hvordan det gøres?
Avatar billede kjalle Nybegynder
15. maj 2000 - 14:29 #4
Du spurgte om det var muligt med en installation på en puter med under 15 MHz - jeg sagde JA men du skal være tålmodig - da din PC åbenbart ikke er specielt hurtig tager det nok et godt stykke tid !!!!! Både med installation og kørsel af selve styresystemet !!
Avatar billede i11uzion Nybegynder
15. maj 2000 - 17:45 #5
Kører det fint med 64MB RAM, eller lige så ringe som Win2k???
Avatar billede mahh Nybegynder
15. maj 2000 - 19:42 #6
Jeg kan ikke umidelbart installere på en maskine med en processer der kører langsommere end 150 MHz spørgsmålet er om man kan tilføje switches til setup.exe eller noget i den stil så installationen ikke tager hensyn til processor hastigheden.

Jeg har installeret på en 200 MHz med 32 MB RAM, men jeg har kun brugt det i 5 minutter så jeg ved ikke rigtigt hvordan det kører endnu.
Avatar billede kjalle Nybegynder
15. maj 2000 - 19:51 #7
prøv setup/?
Avatar billede mahh Nybegynder
16. maj 2000 - 06:55 #8
Det har jeg prøvet... Der er ikke umidelbart noget som viser hvordan man gør...
Avatar billede kjalle Nybegynder
16. maj 2000 - 14:34 #9
Jeg går ikke ud fra det er muligt then .... men du skulle kunne installere den anyway (uden den ekstra parameter)

//Kjalle :o)
Avatar billede mahh Nybegynder
17. maj 2000 - 06:53 #10
Jeg har forsøgt at installere på en P133 men det vil den ikke... Lige så snart den har kørt scandisk og går i grafisk brugerflade kommer der en popup box som fortæller at den ikke kan installere på mindre end P150.
Jeg har installeret på en P200 og flyttet HD'en over i P133'eren og det lader til at windows kører godt nok, men jeg vil stadig gerne vide om det skulle være muligt at installere direkte på en P133?
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2000 - 15:08 #11
Er der forskel på "win me" og "w2000" ?
Avatar billede mahh Nybegynder
23. maj 2000 - 06:58 #12
Ja, W2K er bygget på NT kernen hvor WinME er lavet ligesom Win95/98. Microsoft har bare gjort en lille smule mere ud af at "gemme" DOS væk under WinME.
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2000 - 07:42 #13
Hvad ville du anbefale ???
Er der noget som slår godt igennem i winme som der ikke er i w2000???
Avatar billede mahh Nybegynder
23. maj 2000 - 11:19 #14
jones2000,

Jeg har ikke brugt nogen af systemerne særligt meget da jeg ikke selv har computere der kan trække dem (jeg tester kun på arbejde) men umidelbart ville jeg nok anbefale W2K da den temmeligt sikkert er den mest stabile (den er bygget på NT kernen). Desuden er WinME ikke udkommet endnu, den er kun i beta versioner.

Den eneste ulempe jeg umidelbart kan finde ved W2K er at der muligvis kan være problemer med at afvikle nogle enkle gamle DOS spil/programmer.
Avatar billede darkwulf Nybegynder
23. maj 2000 - 11:26 #15
WinME, er generalt et lettere system end W2k. Forbedringer imod W2k, nææ W2k er bygget bedre fordi det er over NT kernen, men derfor også tungere. WinME er bygget ovenpå 95/98, men køre meget mere stabilt end 98. Hurtigere opstart, bedre explorer muligheder, flere instillinger. Jeg har kørt med
WinME - b.2499 i knapt en måned og køre rigtigt godt og stabilt, aldrig mere blå skærme.

Bred Ymer, Dudes..

DarkWulf
Avatar billede mahh Nybegynder
12. juni 2000 - 23:21 #16
Det lader til at der ikke er nogen der kan svare på spørgsmålet... Hvordan lukker jeg spørgsmålet igen?
Avatar billede mahh Nybegynder
03. juli 2000 - 14:19 #17
Så laver jeg selv et bogus svar og giver mig selv point'ene når der nu ikke er nogen der kan fortælle hvordan jeg skal gøre...