Avatar billede arctic Nybegynder
07. februar 2002 - 20:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Roaming access

Problem: mit styresystem er 9.2 hvilket ikke understøttes af Opasia Roaming access. (jeg er tilmeldt)
Jeg skal her i næste uge rejse til Moskva og vil gerne have adgang til internet + mail
via telefon opkobling.
Dette spørgsmål går på at undgå telefon regninger for opkoblingen på ca. 40 kr i minuttet.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
08. februar 2002 - 05:42 #1
Er det fra fastnet eller mobiltelefon ?

Er Roaming Acces en slags frikaldsnummer til Opasia DK -fra udlandet ?

Jeg er sikker på at dit styresystem understøttes i den forståelse; at du bare gerne vil kunne benytte frikaldsnummeret.

Derimod er det ikke sikkert at Opasia giver dig support på OS 9.2
-men derfor kan du garanteret godt benytte dig af frikaldsnummeret alligevel.

Hvilket opkaldsprogram bruger du i dag ?

Og som før spurgt; er det fra fastnet eller mobiltlf, du gerne vil Roame til din opkobling ?

hilsen: http://www.aeblenet.dk
Avatar billede arctic Nybegynder
08. februar 2002 - 09:48 #2
Det er til en mobiltlf.
Roaming acceess er et lille program man kan downloade hos Opasia
som giver adgang til nettet i udlandet til lokal takst
Jeg har downloaded programmet men det virker ikke (9.2)
Avatar billede aeblenet Nybegynder
08. februar 2002 - 12:27 #3
Spørg evt hos Opasia om du kan køre PPP til din mobiltelefon og om du må få DNS samt opkaldsnummer (dem der er lagt ind i programmet.

Så kan du da selv ringe op til DK fra din mobil.

Programmet er nemlig bare en slags PPP (PC-lorte-shit-program)

Måske var Virtual PC fra Conectix.com en løsning ?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
08. februar 2002 - 12:30 #4
Avatar billede arctic Nybegynder
11. februar 2002 - 14:02 #5
Jeg har Opasia Plus som kræves for at få Roaming Access
Jeg har også virtual PC
Men det var ikke lige det spørgsmålet gik på
Roaming access er en slags overbygning til  PPP
Jeg trækker hermed spørgsmålet da jeg ikke kunne bruge svarene men tak alligevel