Avatar billede knast Nybegynder
07. februar 2002 - 19:10 Der er 2 kommentarer og
4 løsninger

Opskrivning af formel

Jeg sidder her og skriver fysik rapport :o( men nej, det er ikke lektiehjælp jeg leder efter.

Der jeg efter lyser er lidt hjælp til at bruge word ;o)

Hvordan skriver man egentlig en formel op, altså sådan pænt med brøkstreg og det hele.

Det er så irriterende at hele tiden skulle skrive den op sådan her:

a = y2 - y1 / x2 - x1
Avatar billede cuco Nybegynder
07. februar 2002 - 20:24 #1
Du skal indsætte objekt og så vælge equation, så kommer der en editor frem hvor du kan opskrive det pænt med brøkstreger og det hele. Det kan være lidt svært at bruge i starten, men prøv dig frem, så kommer det.

Du kunne jo også skrive
a = deltay/deltax eller a*deltax = deltay ;)

Cuco
Avatar billede knast Nybegynder
07. februar 2002 - 20:31 #2
Jeg bruger Office XP engelsk version. og kan ikke rigtigt finde det, er det muligt den mulighed ikke findes/er installeret ???
Avatar billede jespernaur Nybegynder
07. februar 2002 - 20:40 #3
Dette er for engelsk Word97:

Vælg Insert->Object, i Object Type box, vælg Microsoft Equation 3.0. Tryk OK.
Der kommer nu en særlig Equation toolbar, der kan bruges til at opbygge
matematiske udtryk af vilkårlig kompleksitet.

Det findes utvivlsomt også i den danske udgave, her må du dog selv finde ud af,
hvad tingene hedder.

Mvh
Jesper Naur
Avatar billede knast Nybegynder
07. februar 2002 - 20:52 #4
Okey her er konklussionen:
Jeg har ikke den der Microsoft Equation.
Kan den ikke downloades/installeres
Avatar billede geek Nybegynder
07. februar 2002 - 23:32 #5
Så vidt jeg husker følger den ikke med i en standart installetion, du skal selv vælge af den også skal installeres. hvis du har cd'erne med Office, kan du enten gen installere Word og så slå Equation til.
mener også man et eller andet sted kan tilføje ikke installeret objekter fra office til word. er ikke sikker men mener det er under "tilføj/fjern programmer" og så vælge word, så er der sikkert noget som spørg om man vil opdatere sin word eller noget i den stil.
Avatar billede blaest Nybegynder
08. februar 2002 - 10:33 #6
Jeg har været der..

Du skal køre den - du skal ind i tilføj/fjern programmer og så finde installationen: Microsoft Office XP...

Vælg: tilføj/fjern - og derefter kommer et nyt vindue

hvor du vælger: Tilføj eller fjern funktioner - herefter er det bare at (husk forøvrigt at have Office CD´en i drevet) finde den rigtige funktion under `Word´

kør evt. hele `Word´-delen `fra denne computer` hvis du bare vil være sikker...