Avatar billede foodprocessor Nybegynder
07. februar 2002 - 12:36 Der er 8 kommentarer

Mail

Hvis jeg har et domæne som er sat til min IP, skal jeg så også selv have en mail-server kørene 24/7 på min ip, for at for at benytte *@domæne.dk ?
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
07. februar 2002 - 12:37 #1
ja, med mindre du får en mail-server ved f.eks. www.buydomains.dk el. www.cliche.dk ... Du kan bruge Merak (www.merak.com) til at lave din egen mail-server ...
Avatar billede zeroxer Nybegynder
07. februar 2002 - 12:40 #2
Brug wannafind.dk !!
Avatar billede foodprocessor Nybegynder
07. februar 2002 - 12:40 #3
Her er hvad jeg vil: Jeg har et domæne, som jeg gerne vil have videre-stillet via en DNS-service, så domæner er linket til min egen server...
Kræver det så at jeg også selv hoster en mail-server 24/7 - eller findes der services på nettet, som nøjes med at hoste ens mailserver med domænet, så jeg selv hoster alt andet?
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
07. februar 2002 - 12:46 #4
nej det kræver ikke at du også selv hoster en mail-server ... det kræver at du får sat DNS op til at pege på en mail-server du får ved f.eks. www.buydomains.dk el. www.cliche.dk
Avatar billede foodprocessor Nybegynder
07. februar 2002 - 12:49 #5
torbenmelander: Jeg har forsøgt med buydomains, men de viderestiller bare domænet via et script, hvilket ikke r det jeg vil... jeg vil have så jeg kan nås på porte osv.
Avatar billede zeroxer Nybegynder
07. februar 2002 - 13:09 #6
hmm... prøv at kontakte dem!
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. februar 2002 - 14:24 #7
Du sætter www.domæne.dk til at pege på din server
Så sætter du MX recorden til at peget på en mailserver, som du har dine ting liggende på.
Avatar billede jpeg Nybegynder
07. juli 2002 - 14:33 #8
Du skal have flg. i din DNS opsætning.
a-record "domain.dk" peger på dig
a-record "www.domain.dk" peger på dig
a-record "mail.domain.dk" peger på mailserver
MX-record (10) "mail.domain.dk" peger på mailserver.
og hvis du vil have en backup-mailserver hjemme skal disse også med...
MX-record (20) mail.domain.dk peger på dig