Avatar billede oreilly Nybegynder
07. februar 2002 - 00:25 Der er 17 kommentarer

webserver software

jeg vil starte et webhotel men ved ikke hvilket software jeg skal bruge til at styre plads/pop3 , webmail, webstatestik,

vil gerne vide det for både php siden og asp siden! og hvilke styresystemer der er bedst når det skal holdes nede i pris :)
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2002 - 00:28 #1
Så tror jeg du gør bedst i at vente med at starte noget op. Hvis du ikke ved hvilken software du skal bruge er du ikke erfaren nok til at få kundernes fulde tillid. Sorry....
Avatar billede vistodk Nybegynder
07. februar 2002 - 00:31 #2
Pris, så er det jo linux, men hvis du derimod kører Win2000 server, har du det RET meget nemmere når du skal administrere siderne... Som mailserver, ville jeg vælge Imail.. Den er MEGET hurtig og EKSTREM simpel.. samtidigt har du mulighed for at bkunden selv (som superbruger) kan administrere og oprette nye mailbrugere... + webmail...
Hvis du vil have en mere detaljeret konfigurationsbeskrivelse, vil jeg gerne lave en gratis for dig hvis du kan fortælle LIDT mere om den slagskunder du skal have samt trafikmængde.

.: Visto.dk IT-service
Avatar billede vistodk Nybegynder
07. februar 2002 - 00:35 #3
Ved el_barto mener det pænt når han siger det.. selv om det lyder groft.. men har lidt ret ;-) Du BØR alliere dig med en konsulent.. helst en du kan gå i kompaniskab med. ellers bliver det for dyrt for dig... hvis du vil være SERIØS

.: Visto.dk IT-service
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2002 - 00:39 #4
Ja det lød måske lidt brutalt.

Men tænk på hvor meget man kan bande over folk der ikke helt har styr på hvad de laver. Du kommer også til at bruge megen tid på support hvis det ikke spiller 100% fra starten af. Det kan knække selv den mest ihærdige medarbejder *G*
Avatar billede oreilly Nybegynder
07. februar 2002 - 01:01 #5
tjae spurgte hvad jeg skulle bruge ikke hvad du mener!! for det andet why skulle jeg alliere mig med en når jeg bare skal se om det kan lade sig gøre mht økonomi!
why kan man ik banne folk som el_barto ud fra ens spørgsmål?

MEN STOP! vil vide hvad ikke hvad i mener om det,
Avatar billede oreilly Nybegynder
07. februar 2002 - 01:18 #6
hvad koster sådan en dejlig lille imail såe?
Avatar billede vistodk Nybegynder
07. februar 2002 - 01:25 #7
det kommer an på dit behov (antal brugere) grunden til du skal alliere dig med en, er at hvis du ikke engang kender softwaret, så bliver det altså svært at sætte RIGTIGT op. Hvis du så skal ud og købe en konsulent i x timer, så ryger der en masse penge. men OK, det bestememr du jo selv :-)

Her er et lint til priser på Imail-serveren:
http://www.ipswitch.com/products/imail_server/

Igen -vil du have mere detaljeret hjælp, så vil jeg gerne svare på alle dine spørgsmål

.: Visto.dk IT-service
Avatar billede hojben Novice
07. februar 2002 - 08:12 #8
Hvorfor vil du dog banne El_barto når manden har ret?

Visto > kan Linux ASP ?
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
07. februar 2002 - 12:07 #9
Hojben > gennem ChiliASP kan man, men det er ikke skide godt
Avatar billede oreilly Nybegynder
07. februar 2002 - 14:00 #10
det er faktisk langtfra skide godt! har selv arbejdet med chilisoft der er en hel del mangler
Avatar billede xtremer Nybegynder
07. februar 2002 - 20:57 #11
Hej

Vælg MS Advanced Server som styre system og Merak Mail server software, så er du godt kørende til rimelige priser:

http://www.icewarp.com/
Avatar billede oreilly Nybegynder
07. februar 2002 - 22:59 #12
hvad koster ms advanced server ?
Avatar billede hojben Novice
07. februar 2002 - 23:02 #13
KASSEN!!!! den er dyr som et ondt år
Avatar billede oreilly Nybegynder
07. februar 2002 - 23:04 #14
hojben har du icq?
Avatar billede oreilly Nybegynder
07. februar 2002 - 23:05 #15
didnt mean to afvise dig visto
Avatar billede hojben Novice
07. februar 2002 - 23:08 #16
ja... men den forbliver anonym... eksperten@netwebber.dk
Avatar billede vistodk Nybegynder
07. februar 2002 - 23:24 #17
forskellen på alm server og advance, er support af fler end 3 cpu'er, bedder fail-over recover, cluster segmentering, og remotestorrage.. noget som du formentligt ikke får brug for med den konfig du selv lige har nævnt. Marak mail server er også god.. minder MEGET om Imail..

Pris på advance server : 25.254
Pris på alm server: 10.497 (incl 5 klienter)

Kan købes her:
Computer City  www.computercity.dk
Computerstore  www.computerstore.dk
Comtec  www.pc-netto.dk
Fona  www.fona.dk
ITbutikken  www.itbutikken.dk
MJ software  www.mjsoftware.dk
NEM Direct  www.nemdirect.dk
PROconsult Data A/S  www.proconsult.dk
Proshop  www.proshop.dk
Ravenholm  www.ravenholm.dk
Uni-shop  www.uni-shop.dk
Zitech  www.zitech.dk

.: Visto.dk IT-service