Avatar billede thedino Nybegynder
06. februar 2002 - 23:17 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hvad er WINS ???

Hej derude...

Er der en som kan fortælle mig hvad WINS er, og måske også fortælle lidt om hvilken fuktion det har i et netværk ??

TheDino
Avatar billede vistodk Nybegynder
06. februar 2002 - 23:44 #1
WINS (Windows Internet name service) det er en form for lokal DNS du bruger i dit netværk.. så maskine A ved hvad maskine B's Ip adress er.. En for for Telefonbog over de andre på netværket, hvis vi skal skære det helt ud i pap :-)
Avatar billede karlslund Nybegynder
06. februar 2002 - 23:47 #2
Du skal konfigurere din DHCP-server, så dine klienter ved at de skal registrere sig og forespørge på den maskine du benytter som DHCP-server. Ellers virker det ikke!
Avatar billede grinderslev Praktikant
06. februar 2002 - 23:59 #3
Avatar billede vistodk Nybegynder
07. februar 2002 - 00:41 #4
karlslund _ HVIS han altså kører DHCP :-)
Avatar billede thedino Nybegynder
09. februar 2002 - 16:22 #5
Så skulle de være delt ud.... Tak for det :)
Avatar billede karlslund Nybegynder
10. februar 2002 - 10:53 #6
visto.dk - ja, selvfølgelig.

Men WINS er i mine øjne til lidt større netværk (de færreste har en NT-server stående derhjemme for at serve 1-2 andre maskiner). Og DHCP er for mig at se et must i et større netværk.