Avatar billede udp Nybegynder
06. februar 2002 - 14:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

antenneforstærker

Hej!

Kan man bygge sin egen antenneforstærker til en/flere specifikke kanaler. Frekvens, bånd, forstærkning impedans etc. haves.
Evt. links til at købe et kit, eller komponenter
UDP

Avatar billede retaxes Nybegynder
06. februar 2002 - 14:24 #1
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. februar 2002 - 14:26 #2
Drejer det sig om UHF eller VHF og hvad skal du modtage?
Avatar billede udp Nybegynder
06. februar 2002 - 14:40 #3
OK! det er TV signal og det er UHF. Det er så vidt jeg husker kanal
7 og 24, hendhv. bånd III & IV. Undskyld de mang opl.

UDP
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. februar 2002 - 14:43 #4
hmm, ingen kommentar?!
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. februar 2002 - 14:48 #5
som gammel tv-reparatør og radioamatør vil jeg sige at det ikke kan betale sig at rode med antenneforstærkere uden et vist kendskab til teknikken.

Det ville nok være billigere og hurtigere at købe en Triax forstærker!
Avatar billede scb Praktikant
06. februar 2002 - 14:55 #6
Jeg vil holde mig fra at bygge noget der skal virke i UHF båndet, og så enda være selektiv på bestemte frekvenser, det vil være noget med små spoler, kondensatore, ledninger der virker som spoler/kondensatore osv.
Jeg tror faktisk ikke det fåes som byggesæt da det kræver en større instrumentpark for at få det trimmet ind.
Og kvaliteten af en simpel hjemmebygget opstilling er ofte når det er VHF / UHF så dårlig at det, forvrænger det signal man ville forstærke.

-SCB
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. februar 2002 - 15:02 #7
scb> Fuldstændig enig!
Avatar billede scb Praktikant
02. august 2005 - 11:31 #8
???
-SCB
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. august 2005 - 12:35 #9
Takker for pointene..