Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2002 - 14:06 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

ServerRum

Da vi er ved at få lagt Air Condition ind i vores server-rum, ville jeg gerne høre om der var nogle der kendte et standard tal på en optimal rum temperatur.

I server rummet er der to Dell PowerEdge og et par UPS.

Mvh.

Kim
Avatar billede tody Nybegynder
06. februar 2002 - 14:13 #1
Ifølge Cisco anbefaler de 21 grader.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. februar 2002 - 14:15 #2
18 grader vil være mit umiddelbare bud. Men jeg ved at vores server rum bliver holdt på 16 grader.....
Avatar billede vistodk Nybegynder
06. februar 2002 - 14:28 #3
Hom nie kunder svinger det fra 17 til 21 grader..
Selv ved 21 grader er maskinerne RIGELIGT kolde, men det afhænger af dine maskiner.. er de godt kølet er 21 og, men mangler de køling, så sæt den ned til 17-18 stykker for at være sikker

.: Visto.dk IT-service
Avatar billede zigzager Nybegynder
06. februar 2002 - 14:50 #4
dvs når vi har 25 30 grader på den her årstid, får vi problemer når vi kommer til sommer....hvad koster det at få AC installeret .....??

Undskyld jeg sådan bryder ind :-)
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
06. februar 2002 - 15:00 #5
vi holder også på 21 grader
(20 grader viste sig at bruge betydeligt mere strøm !)
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2002 - 15:02 #6
Jeg har dual tunnel blæser i hver af maskinerne (dvs. dobbelt strømforsyninger) , de ligger derudover i et åbenstående Rack.

Mvh.

Kim
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2002 - 15:06 #7
zigzager: vi har netop også nu en 25-30 grader i vores serverrum - en AC løsning vil stå os i 30k, men det er med sikkerhed pengene værd!

Hilsen

Kim
Avatar billede zigzager Nybegynder
06. februar 2002 - 15:17 #8
hvad vil den høje varme medfører, er det fordi cpuen konstant har en for høj temperatur ....arbejder blæserne for hårdt ...eller hvad er konsekvensen ??
Avatar billede tody Nybegynder
06. februar 2002 - 15:41 #9
Du forminsker udstyrets levetid ved for høj varme.
Og ved rigtig høj varme brænder det sammen!!!
Avatar billede elogger Nybegynder
16. september 2010 - 23:10 #10
Hvis jeres data er vigtige på jeres servere kunne det måske være interessant at holde lidt øje med temperaturen i serverrummet?

Ligeledes hvis man etablerer køling i rummet ved hjælp af kølevand, så er der ligeledes en risiko for vandskade af serverne, som man bør have med i overvejelserne når man etablere køl.

HUSK! at det koste RIGTIG mange penge at holde temperaturen for lave, og det er rigtig dyrt at køle i forhold til at varme, derfor find den korrekte temperatur (datablade mm. fra leverandøre osv.)