Avatar billede deniande Nybegynder
13. maj 2000 - 11:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Super VHS -> Scart

Er det muligt at bruge TV-out på et fjernsyn uden Super VHS indgang?
Findes der et "konveterings-scartstik"?
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2000 - 12:08 #1
Det kan sagtens lade sig gøre, man kan købe et scartstik hvor der er Super VHS stik i den anden + phonostik både in og out af det hele, så det du skal gøre er bare at købe et sådan stik, men såvidt jeg husker er de ikke helt billige.
Avatar billede steffen Nybegynder
14. maj 2000 - 23:30 #2
Formatet bliver jo så ikke SVHS - men composite.

Bare for en god ordens skyld.
Avatar billede deniande Nybegynder
15. maj 2000 - 15:52 #3
Steffen> Hvad betyder det helt præcist?
Avatar billede steffen Nybegynder
15. maj 2000 - 16:05 #4
uhm, at hvis du sætter dit TV til en video (eller hvad du nu vil bruge TV-Out til), skal du formentligt bruge scart stikket på video'en til at optage med - ikke SVHS stikket hvis der er et sådant :-)

(Med mindre fjernsynet eller video er en supermoderne sag, hvor man kan sætte stikkene op til både det ene og det andet.)

SVHS / Composite / FM er bare forskellige måder at have videosignaler på - men de forstår ikke hinanden.
Avatar billede deniande Nybegynder
15. maj 2000 - 21:54 #5
Steffen> Tak for forklaringen.