Avatar billede daihatsu Nybegynder
12. maj 2000 - 22:02 Der er 8 kommentarer og
4 løsninger

ASP fremfor PHP?

Jeg er i tvivl om jeg skal kaste mig over PHP eller ASP, så derfor dette spørgsmål. Et tilsvarende spørgsmål er efter al rimelighed stillet i PHP kategorien.

Det jeg gerne vil høre er for og imod...

Er der ting der nemmere kan laves i det ene. Nogle fundamentale forskelle??? Hvad bruges mest i det professionelle liv?
Avatar billede nof Nybegynder
12. maj 2000 - 22:13 #1
hej,

jeg har selv engang stillet et spm. magen til dit, så jeg synes at du skal tage et kig på http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=11826
der er rigtig mange meninger, både for og imod...

/nof
Avatar billede tomsommer Juniormester
12. maj 2000 - 22:16 #2
www.asp.dk
www.activeserverpages.dk

kig og se hvad de skriver om det
Avatar billede doeleman Nybegynder
12. maj 2000 - 23:31 #3
Du vil nok få glæde af at læse artiklen "Experiences with Active Server Pages and PHP3"
http://www.greenside.demon.co.uk/home/mark/experience.html

Min personlige vurdering er, at PHP er MEGET hurtigere at lære og at der findes flere tutorials og kodesnippets på nettet til php.

God fornøjelse.
Avatar billede ortrak Nybegynder
12. maj 2000 - 23:34 #4
Hvilke sprog kan du programmere i?

/ortrak

Avatar billede daihatsu Nybegynder
13. maj 2000 - 02:50 #5
Ortrak>> Jeg kan kun lidt Delphi/Pascal, så det kan vist være det samme, om jeg vil køre Java/C++ -style eller VB-style :-)
Avatar billede daihatsu Nybegynder
13. maj 2000 - 03:04 #6
Hmmm... Hvis det er muligt, vil jeg gerne snart høre om fordelene ved ASP... Bare et par punkter, hvor ASP er at foretrække :-)
Avatar billede ortrak Nybegynder
13. maj 2000 - 03:24 #7
Jeg programmerede selv Delphi/Pascal inden jeg lærte ASP. Jeg havde ingen problemer med at lære Visual Basic =  Meget apropos fordele ved ASP; Det er utroligt let at lære. Selvom man starter fra scratch, så er man i gang på 10 minutter og kan efter kort tid lave udmærkede scripts. Og samtidig kan man lave avancerede scripts i ASP, som f.eks. handelsmoduler, etc.

Men generelt tror jeg at enten så er man VB-typen ellers også er man Pascal/Perl/C-typen.

"It's Time To Make A Choice, Neo..."

/ortrak
Avatar billede tue Nybegynder
13. maj 2000 - 18:35 #8
The Matrix sparker røv !!!
Avatar billede daihatsu Nybegynder
14. maj 2000 - 17:15 #9
Ja :) The Matrix er FOR sej!!! Jeg er lige blevet inspireret til at se den igen...

Tak for alle jeres svar/kommentarer ;-)
Avatar billede nof Nybegynder
14. maj 2000 - 17:34 #10
...jeg så den for tredje gang i fredags og den SPARKER VIRKELIG RØV!
De er lige gået i gang med at indspille en to'er...jeg glæder mig helt vildt!

/nof
Avatar billede morpheus Nybegynder
16. maj 2000 - 10:30 #11
Syntes lige at jeg med mit nick, burde rive en kommentar af her ! :o) *LOLLER MAX*
Avatar billede ludo Nybegynder
17. maj 2000 - 14:23 #12
SElv om her er lukket tror jeg lige jeg tilføjer AT
Skal du ud og arbejde med programmering det første års tid - LÆR ASP, det er det der er brug for!
Og hygger du dig så lidt med vbscript
/ og xml nu også, har du måske reddet din it fremtid. Kommer PHP så frem i erhvervslivet, skal du som nok få tid til at lære det også...