Avatar billede casm_ Nybegynder
04. februar 2002 - 22:50 Der er 19 kommentarer

my first flash.....so far

hej gutter, jeg er ved at være færdig med denne her... http://hjemmestudiet.dk .

jeg sidder stadig og kæmper med introen som skal være på forsiden...lige står der bare velkommen til hjemmestudiet...

siden er drevet af en accesss db, og alt er andet er lavet i flash...
det er den første fulde side jeg har lavet i flash, så tilgiv at den måske ikke "blinker" nok;-)

jeg vil blive meget glad for KONSTRUKTIV kritik, altså ikke noget med bare den er grim, eller bare at den er pæn. BEGRUNDELSER...

mvh

casper
Avatar billede hoejrup Nybegynder
04. februar 2002 - 22:58 #1
Hvis du ikke har lavet mere animation, så kunne du have
lavet en meget flottere side med html.

/per
Avatar billede casm_ Nybegynder
04. februar 2002 - 23:04 #2
hvad mener du, jeg kunne jo også ha lavet en flottere side med flash, jeg er ikke så interesseret i at få af vide hvad jeg kunne ha lavet men hvordan det jeg nu har lavet er...
Avatar billede nogetfx Nybegynder
04. februar 2002 - 23:06 #3
Jeg ved ikke om det er mig der er ved at være træt, men jeg synes at al' det hvide text er svære at læse, lidt for bluret...
Og den er meget blå, men det er vel en smagssag

/Lars
Avatar billede hoejrup Nybegynder
04. februar 2002 - 23:15 #4
Det er ret kedeligt, og rammer overhovedet ikke målgruppen.

1. Ingen grafik
2. Dårlig opbygning af dine links
3. Links fylder for meget i forhold til hele websitet, må højst fylde 20% ifølge guruen Jakob Nielsen
4. Det er spild af loadMovieNum kommandoen, når du kun skal indlæse små tekst stykker.

/per
Avatar billede casm_ Nybegynder
04. februar 2002 - 23:20 #5
1: grafikken er på vej...
2: hvorfår dårlig, selv syntes jeg oversuelig...
3: kender ikke jacob nielsen , men vil da lede lidt efter ham hvis han har noget klogt at sige...
4: jeg har ikke brugt loadmovienum
Avatar billede bongobride Nybegynder
04. februar 2002 - 23:22 #6
Siden er for blå. Det er ikke til at holde ud. En mere 'rolig' farve ville virke...
Avatar billede bongobride Nybegynder
04. februar 2002 - 23:24 #7
en grå-blå farve, som f.eks www.bride.subnet.dk
Avatar billede casm_ Nybegynder
04. februar 2002 - 23:27 #8
bongobride>>>den er jeg helt sikkert med på, det vil jeg foreslå manden.....favevalg har intet med mig at gøre, men jeg er dig helt enig.
Avatar billede casm_ Nybegynder
04. februar 2002 - 23:31 #9
hoejrup >> hvem er målgruppen ? det må du jo vide.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
04. februar 2002 - 23:43 #10
casm>> Farvevalget har i høj grad noget med dig at gøre. For du skal overbevise
din kunde, så han vælger nogle farver der giver kunder i butikken.

4: Lad være med at loade teksten ind i flash via en txt fil.

/per
Avatar billede casm_ Nybegynder
04. februar 2002 - 23:46 #11
4: Lad være med at loade teksten ind i flash via en txt fil.
>>>ikke en txtfil

og hvad er der galt i den måde teksten kommer på ?? den er der jo, er det ikke det vigtigeste?
hvordan ville du lave teksten ?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
04. februar 2002 - 23:47 #12
1: Der er ikke plads til grafikken i dit nuværende design.
2: Det ser dumt ud at svæver rundt ved siden af hoved links, og så tager
de generelt for meget plads på dit website.
3. Jakob Nielsen er førende i verden, når det gælder brugervenligt webdesign.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
04. februar 2002 - 23:50 #13
2: Det ser dumt ud de at svæver rundt ved siden af dine hoved links, og så tager
de generelt for meget plads på dit website.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
04. februar 2002 - 23:56 #14
casm> Jeg ville tage et webdesign kursus af mindst 20 ugers
varighed, før jeg startede et firma.

/per
Avatar billede casm_ Nybegynder
05. februar 2002 - 00:00 #15
jeg har nu heller ikke tænkt mig at strte firma, jeg laver denne for en ven...
Avatar billede startfirma Nybegynder
05. februar 2002 - 09:07 #16
Hvem sagde start firma ???  :)))

Nå..

Jeg synes det er en fin side, men farverne er ikke så gode. Det er selvfølgelig min smag. Hvis du synes de er flotte skal du selvfølgelig beholde dem. men farverne passer sammen, det er bare ikke lige min smag :)

Din menu der 'ruller' ned er for lille font-mæssigt. Det ville give et hurtigere overblik hvis den var større.

Jeg synes faktisk det er et fint site :)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. februar 2002 - 10:15 #17
casm> Jeg syntes det er syndt for din ven, hvis han ikke gider
ofre noget på et flot website på nettet. Men han er selvfølgelig
ikke den eneste på nettet, der har et dårligt website.
Mange amatører anvender nemlig Front Page, og samtidig har de
ingen grafiske evner.

/per
Avatar billede empty2 Nybegynder
07. februar 2002 - 23:58 #18
Godt design....

Måske de forkerte farver lyseblå og så hvid tekst oven på det går ikke de farver smelter sammen og det bliver svært at læse hvad der står.. Prøv andre farver....
Siden ser som sagt ok ud men der mangler måske også noget andet som mere grafik noget som kan tiltrække flere til.... Det skal være en side som man kommer ind på går og kan komme tilbage igen men kommer man ind på din side følelsen er at det er lidt kedeligt og koldt blå er en farve a er kold prøv at blande det lidt med andre farver ikke for meget der det kan ødellæge det hele men ellers fint....

Empty2....
Avatar billede random Nybegynder
11. februar 2002 - 23:55 #19
Flyt preloaderen når der kun er tekst der bliver loadet! I dit tilfælde sænker preloaderen bare hastigheden på siden!