Avatar billede truntee Nybegynder
04. februar 2002 - 11:20 Der er 7 kommentarer

Mangler password til administrator

Windows XP Professional - Dansk

Efter utallige nedlukninger har XP nu fundet en fejl - kan ikke læse en "hivetfil", så den ikke vil lukke op, hverken fejlsikret eller på andre måder.
Forsøg på reinstallation vil medføre formattering af drevet.
Forsøg på reparation: Jeg bliver afkrævet et password - og jeg har ingen erindring om, at jeg på noget tidspunkt har givet noget password nogen steder - heller ikke under installationen (men jeg er da lidt usikker).
Diverse forsøg med tryk på ESC - at skrive navn, nr. fra CD'en osv. er mislykkedes.
Er der et eller andet default password???
Andre muligheder???
Haster lidt - sidder her på lånt maskine.
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. februar 2002 - 11:36 #1
der er ingen default password, har du prøvet med Enter
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
04. februar 2002 - 12:11 #2
Hvis der er en bruger der adgang til maskinen kan bruge: http://www.atstake.com/research/lc3/ til at finde kodeordet med ...
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
04. februar 2002 - 12:12 #3
Du kan gøre det over netværk ...
Avatar billede truntee Nybegynder
04. februar 2002 - 16:18 #4
retaxes: Jo, blot at trykke ENTER har vi prøvet. Det virkede IKKE.

torbenmelander:
Som jeg skrev, kan maskinen hverken starte normalt eller i fejlsikret tilstand. Netværket virker mig bekendt ikke i den situation. Jeg læste lidt om LC3. Så vidt jeg kan læse, skal man være logget på som administrator, så her er vi vist tilbage ved "square one". Bare den havde virket "StandAlone" (booted fra CD/floppy).

Vi må nok flytte disken fysisk til en anden maskine og redde de personlige data.

Tak til jer begge for de hurtige svar.
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. februar 2002 - 16:26 #5
ja, det vil nok være den bedste løsning, at sætte dem i en anden PC.
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. september 2003 - 17:46 #6
Prøv dette værktøj, det skulle fungere glimrende i XP og er gratis

http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. september 2003 - 21:33 #7
puha, det var et gammelt spm.!