Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
04. februar 2002 - 09:07 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Farver i Helpdesk

Når jeg er inde i vores helpdesk, ud for en opgave er der et "icon" med en farve, gul, blå, grøn osv. Hvad betyder farverne??
Avatar billede noia Nybegynder
04. februar 2002 - 09:29 #1
Eh - hvem har udviklet databasen? Der findes temmeligt mange forskellige help desk systemer, og det er dem, der har lavet databasen, der bestemmer hvad de enkelte farver betyder - I det system jeg sidst anvendte havde farver noget at gøre med prioritets-rækkefølgen, hvor rød naturligvis var dem, der var mest kritiske - blå var de suspenderede opgaver, der ventede på svar fra bruger eller lign. - Men jeg aner ikke hvad det er i dit specifikke system - prøv at lave et screenshot af det, samt lav et screenshot af details på en enkelt opgave, og send det til noia@cool.dk eller chen@astongroup.com - så kan det være jeg kan finde ud af noget. Ellers må jeg nok indrømme at være lidt på bar bund - andre der har nogen idéer?

~Christian
Avatar billede damkvist Praktikant
04. februar 2002 - 09:30 #2
Godt spørgsmål. Hvad er det for et helpdesk program I bruger ?
Avatar billede cdelicht Nybegynder
04. februar 2002 - 09:34 #3
Mon ikke farvfen indikerer noget i retning af prioritet, om opgaven er dedikeret til nogen eller lignende? Prøv at spørge din Support afd. ;-)
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
04. februar 2002 - 10:01 #4
Har lige fundet ud af det. Det var om, at opgaven er igang, booket, venter, afsluttet, osv.