Avatar billede djsvend Nybegynder
03. februar 2002 - 22:27 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

IIS - FTP

Hejsa

Jeg har inst IIS for længe siden, men nu sku jeg så prøve, sådan bare for sjov, at køre en smule FTP server... Og nu jeg havde IIS, kunne jeg jo bare starte den og så skulle det jo bare køre, ikke? Nej

Hvordan skal jeg sætte IIS/Win2k op? Jeg skal i først omgang bruge det til at sende filer fra arbejde og hjem og omvendt (arbejde), men vil også gerne have lidt styr på hvad andre laver på min PC, med IP og log og sager... Kan man overhovedet det i IIS?

//DJs
Avatar billede hojben Novice
03. februar 2002 - 22:29 #1
hent en anden FTP server..

bulletproof fx.
Avatar billede rune_c Nybegynder
03. februar 2002 - 22:31 #2
jep der er en ftp-server i IIS. Hvis du går ind i Kontrolpanelet->Admin???->Internet Information Services vælg computernavn og der skulle der gerne være en ftp. hvis ikke skal du tilføje den i windows installationen.

Jeg ville nu bruge en anden end IIS, fx G6 FTP Server
Avatar billede djsvend Nybegynder
03. februar 2002 - 22:32 #3
Jep
Avatar billede rune_c Nybegynder
03. februar 2002 - 22:32 #4
Avatar billede hojben Novice
03. februar 2002 - 22:32 #5
Avatar billede djsvend Nybegynder
03. februar 2002 - 22:33 #6
hovsa?? det sku da ikke med.. Nå..

Jep, jeg har snart opgivet det, men IIS' FTPfunktion burde sq da fungere...
Men det gør den ikke? altså til multiusers ihvertfald
Avatar billede rune_c Nybegynder
03. februar 2002 - 22:34 #7
jo den virker, jeg har selv brugt den før..
Avatar billede djsvend Nybegynder
03. februar 2002 - 22:36 #8
Jamen så hjælp for helvede *g*
Avatar billede rune_c Nybegynder
03. februar 2002 - 22:38 #9
okayokay...:) Hvis du åbner IIS dobbeltklikker på computernavnet skulle der gerne være web-sites, ftp sites og Virtual SMTP server. Er der det?? Den du skal bruge er jo ftp'en
Avatar billede rune_c Nybegynder
03. februar 2002 - 22:39 #10
har du en public static ip - fast ip
Avatar billede djsvend Nybegynder
03. februar 2002 - 22:39 #11
Jeps, så langt er jeg nået :) fortsæt :=) Du skal nok få dine 60 p, hvis du hjælper mig :)
Avatar billede djsvend Nybegynder
03. februar 2002 - 22:40 #12
tjo, det tror jeg nok, ellers er der e-skape.lir.dk (dyndns.dk)
Jeg har ikke genstartet min router endnu, men indtil videre er den det samme
Avatar billede rune_c Nybegynder
03. februar 2002 - 22:42 #13
jaja points fint nok....

i FTP Server er der en Default FTP Site. Højreklik og vælg properties. Derinde giver du den din ip i fanebladet "FTP Site"->IP Address og evt en anden port en 21 hvis du skulle lyste
Avatar billede rune_c Nybegynder
03. februar 2002 - 22:44 #14
jeg går så ud fra at der ikke skal være mulighed for anonym adgang så i "Security Accounts" skal du fjerne fluebenet i Allow Anonymous Connections. Nu er det kun brugere på computeren der kan logge på.
Avatar billede rune_c Nybegynder
03. februar 2002 - 22:46 #15
jeg kan se din ftp er oppe...jeg prøvede lige at logge ind på e-skape.lir.dk [80.62.124.36] og den sagde at det var en Microsoft FTP Service 5.0
Avatar billede rune_c Nybegynder
03. februar 2002 - 22:47 #16
og anonym adgang er ikke tilladt...:)
Avatar billede djsvend Nybegynder
03. februar 2002 - 22:49 #17
Jep, så langt er jeg så også nået...

Hvis folk logger ind, kan de ikke se mapperne, men hvis de vælger en funktion alá Change directory, kan man skrive /Upload, og så kommer upload lige så fint? Er det normalt?
(prøv ftp://BlackDildo:black@e-skape.lir.dk (tror jeg nok) BlackDildo er bare en midlertidig bruger... har en ven der hedder BlackDefender, det var til ham sådan lidt i dril *g*)
Avatar billede rune_c Nybegynder
03. februar 2002 - 22:54 #18
jeg kan godt komme ind i mappen upload, men mapperne musik og programmer og lukkede
Avatar billede djsvend Nybegynder
03. februar 2002 - 22:58 #19
Ups,. havde deaktiveret dem, prøv nu.

Men ingen download, endnu ihvertfald *g*
Avatar billede rune_c Nybegynder
03. februar 2002 - 22:59 #20
nu har jeg været inde i både musik og programmer...
Avatar billede djsvend Nybegynder
03. februar 2002 - 23:01 #21
jep, men du kan da ikke se det i / (roden) vel?
Avatar billede rune_c Nybegynder
03. februar 2002 - 23:01 #22
download kan jeg også
Avatar billede djsvend Nybegynder
03. februar 2002 - 23:03 #23
kan du dl eller kan du gå ind i en downloadmappe?
Avatar billede djsvend Nybegynder
03. februar 2002 - 23:04 #24
Hvordan stopper jeg adgang fra en enkelt IP?
Avatar billede djsvend Nybegynder
03. februar 2002 - 23:09 #25
Hmm... går i seng nu, kan vi snakke videre i morgen efter 19?
Avatar billede rune_c Nybegynder
03. februar 2002 - 23:11 #26
jo jeg skal lige finde ud af den med ip'en kan ikke huske...
Avatar billede djsvend Nybegynder
03. februar 2002 - 23:12 #27
Grundet trælse "venner" er upload ændret til upning... sådan, midlertidigt
Avatar billede djsvend Nybegynder
04. februar 2002 - 19:43 #28
Retter IIS sig efter hvad man skriver under sikkerhed for hver mappe i denne computer?
(Mappeegenskaber|Sikkerhed)
Ellers kan jeg ikke se, hvordan man kan køre en rigtig multiuser på den.
Avatar billede djsvend Nybegynder
04. februar 2002 - 20:01 #29
Angående det med ip'en: Jeg kan godt finde det ark hvor man kan sætte det, men det er af en eller anden grund deaktiveret.

Og sådan er det med så meget... Hvis jeg sætter maks-brugere til mere end 10, siger den, at den er hardcoded til et maks på 10, og hvis jeg sætter den højere bryder jeg nogle regler af en eller anden art? Troede IIS var helt gratis, altså i fuld version?
Avatar billede rune_c Nybegynder
04. februar 2002 - 21:38 #30
Det er den også, men jeg vil altså anbefale dig at bruge G6 FTP Serveren - http://download.cnet.com/downloads/0-10069-100-2487881.html . Det er meget nemmere at opsætte den og du har flere muligheder. Du kan også nemt sige om denne ip skal blokkes.

På min IIS er den af uforståelige grunde også deaktiveret.
Avatar billede djsvend Nybegynder
04. februar 2002 - 21:44 #31
Hmm... Jeg må jo nok nød til det :(

Tja, det går jo nok også alligevel *g*
Send lige et svar, så jeg kan honorere dig, ikk :)
Avatar billede rune_c Nybegynder
04. februar 2002 - 21:56 #32
okay
Avatar billede djsvend Nybegynder
04. februar 2002 - 23:23 #33
Tak for (meget tid, men nok ikke så meget) hjælp :)
Avatar billede hojben Novice
04. februar 2002 - 23:31 #34
<snip>Hvis jeg sætter maks-brugere til mere end 10, siger den, at den er hardcoded til et maks på 10, og hvis jeg sætter den højere bryder jeg nogle regler af en eller anden art? Troede IIS var helt gratis, altså i fuld version? </snip>

Et skud i tågen... Du har en almindelig win2k ?

IIS & FTP er begrænset til 10 samtidige brugere.. just like in PWS :(

Skal du ha flere brugere så skal du op og ha fat i en server version..
Avatar billede djsvend Nybegynder
06. februar 2002 - 20:41 #35
Sånoget l***

Ikke så galt med FTP, men jeg ville da gerne kunne have mere end 10 personer på min www-server på samme tid *g*
Avatar billede hojben Novice
06. februar 2002 - 20:46 #36
så må du over på apache siden...
Avatar billede djsvend Nybegynder
07. februar 2002 - 20:18 #37
Og det kører på windows også? Nu er det vel ikke en server, som jeg skal bruge en selvstændig pc til??? jeg mener, er det et kæmpe prog, eller kan jeg sagtens køre det på min 1000mhz/512mb hjemmecomp?